Menu Screen Reader

Menu Utilidades

Elegir Idioma

  • Imprimir
  • Contactar

Buscador

9

ORIENTACIÓN AL USUARIO

Está usted en:
  • Imprimir

El punt negre de la CV-370 en el seu enllaç amb bypass deixarà d’existir en 2018

(1)
La Diputació de València iniciarà en 2017 les expropiacions dels terrenys.

14 de juny de 2016

L’eliminació d’un dels punts més conflictius de la xarxa viària valenciana ja té data de caducitat. Serà en 2018. Després de negociacions amb el Ministeri de Foment, la Diputació de València ha anunciat que en 2017 iniciarà les expropiacions als propietaris dels terrenys afectats.

La solució urbanística que es donarà a la xarxa viària que comunica Riba-roja amb Manises i que enllaça amb el bypass, serà la construcció de dos glorietes amb una inversió pròxima als 8 milions d’euros, dels quals 5,5 milions corresponen a la desviació de la canonada de l’Entitat Metropolitana de Serveis Hidràulics (EMSHI), que canalitza l’aigua del Túria fins a València i uns quants municipis de l'Horta.

Esta reivindicació va ser plantejada en diverses reunions mantingudes entre l’alcalde de Riba-roja, Robert Raga i el diputat de Carreteres, Pablo Seguí, en les que es va posar de manifest com una de les inversions més necessàries en el municipi, eliminar el 'punt negre' de tràfic existent en la carretera de Manises a Riba-roja i la seua posterior connexió amb el bypass, davant de l’elevat nombre d’accidents que es registren anualment.

D’esta reunió va eixir el compromís del responsable de Carreteres de la Diputació de València de col·laborar conjuntament davant del Ministeri de Foment per al trasllat de la canalització necessària per a l’eliminació d’eixe tram.

Els ramals d’entrada i eixida des del bypass cap a la carretera provincial finalitzen en sengles interseccions en “T” en esta última dotades de carril central per a efectuar totes les maniobres de gir a esquerra. Les dos interseccions en “T” presenten uns índexs d’accidentalitat elevats que qualifiquen a este nuc com un dels punts negres dins de la xarxa provincial de la Diputació de València. L’accidentalitat està associada a la tipologia de les interseccions i, sobretot, a l’elevada Intensitat de circulació que sobrepassa els 20.000 vehicles diaris.

‘Esta obra és una de les reivindicacions més importants en matèria d’infraestructures viàries que té el nostre municipi i que millorarà sens dubte la seguretat viària dels veïns i veïnes de Riba-roja, reduint l’elevat nombre d’accidents en la zona’, assegura l’alcalde de Riba-roja

Una altra de les reivindicacions en matèria de carreteres per part de l’Ajuntament va ser la construcció de dos rotondes en la CV-336, una junt al pont en la seua connexió amb la carretera de La Pobla de Vallbona i una altra en l’accés cap a la població de L’Eliana, amb l’objectiu de facilitar la connexió de les urbanitzacions de la zona nord del municipi, Santa Mònica, El Molinet, Santa Rosa, El Clot de Navarrete, Entrenaranjos, Parc Montealcedo i Montealcedo, amb el nucli urbà.

Actualment el projecte de l’obra ja s’ha licitat i una vegada s’adjudique, començaran les expropiacions dels terrenys en 2018 i en 2019 s’executarà l’obra.

Concretament, en este punt es va plantejar la futura creació d’una connexió comarcal de carril bici que connectarà el Parc Fluvial des de Riba-roja de Túria amb L’Eliana i La Pobla de Vallbona.

També s’ha avançat en la construcció d’una solució urbanística alternativa per als veïns de Residencial la REVA que no es veuran obligats a eixir fins a la rotonda del Sector 12 i 13 per a fer un canvi de sentit i tornar a entrar novament en el residencial. Un desdoblament del carril els possibilitarà novament l’accés.

La Diputació ja ha anunciat que escometrà les obres en breu.