Menu Screen Reader

Menu Utilidades

Elegir Idioma

  • Imprimir
  • Contactar

Buscador

9

ORIENTACIÓN AL USUARIO

Está usted en:
  • Imprimir

Els alcaldes de Riba-roja, Xest i Loriguilla marquen les principals línies estratègiques per al futur desenvolupament de lEix A3

La mobilitat i l'accessibilitat es plantegen com a elements bàsics per a aquesta àrea industrial de més de 8 milions de m2

29 de setembre de 2017


Amb l'objectiu d'establir les línies estratègiques per al futur desenvolupament de l'Eix A3 s'han reunit aquesta setmana en la Diputació, els alcaldes de Riba-roja, Robert Raga, Xest, José Morell i Loriguilla, Sergio Alfaro amb el director de la Càtedra Divalterra, Juan Jaime Cano i el director de l'àrea d'Estudis i Planificació Estratègica de Divalterra, Miguel Ángel Ferri.

La Universitat Politècnica de València és l'encarregada d'elaborar un estudi de la zona durant un any destinat a establir una política de desenvolupament conjunt dels tres municipis. Es tracta de projecte pilot que posarà el focus en la mobilitat, la regeneració urbana, el medi ambient i el paisatge, la gestió i les infraestructures com a eix del projecte.

Una de les prioritats que figurarà en l'estudi és la millora de la mobilitat i accessibilitat a-través de la xarxa de carreteres secundàries, com la CV-383, que uneix Xest amb Loriguilla i la CV-374, que enllaça Riba-roja amb l'A3, així com el foment d'una xarxa de transport ferroviari que afavorisca la connexió amb el Port de València. Paral·lelament, els alcaldes aposten per una ciutat del transport, que permeta disposar d'aparcaments públics per a camions de gran tonatge, una de les grans demandes del sector.

És necessari plantejar una malla bàsica d'infraestructures viàries que afavorisquen la circulació i possibilite la implantació d'empreses i treballadors als nostres polígons, assegura Robert Raga, alcalde de Riba-roja.

Entre altres necessitats, els responsables polítics han apuntat la necessitat d'una major oferta hotelera i comercial a l'entorn de la zona industrial, així com la possibilitat de sumar valor afegit a aquesta àrea, fonamentalment logística, promocionant la indústria manufacturera.

Per a Juan Jaime Cano, aquesta reunió conjunta ha sigut de gran importància perquè, ha matisat hem de conèixer les debilitats i fortaleses de cada municipi per a establir les bases de l'estudi, i ha conclòs les propostes de millora funcional han d'anar d'acord amb les necessitats estratègiques de cada municipi

Entre els tres municipis sumen 14 milions de metres quadrats de sòl industrial, dels quals hi ha desenvolupats una mica més de 8 milions, i es preveu desenvolupar altres 6 milions de metres més en els pròxims anys.