Menu Screen Reader

Menu Utilidades

Elegir Idioma

  • Imprimir
  • Contactar

Buscador

8

ORIENTACIÓN AL USUARIO

Está usted en:
  • Imprimir

Els escolars de Riba-roja posen en prÓctica els 17 objectius de Desenvolupament Sostenible de l'agenda de les Nacions Unides

El programa educatiu municipal pretÚn implicar als mÚs xicotets en la cura del medi ambient

'MEDI AMBIENT' 29 de marš de 2018

La regidoria de Medi ambient de l'Ajuntament de Riba-roja ha engegat un any més el Programa Educatiu Mediambiental sota la temàtica: Objectius de Desenvolupament Sostenible en els centres escolars del municipi. Aquestes activitats són organitzades per Calderona Viva i estan emmarcades dins del programa de l'Agenda 21, amb l'objectiu d'inculcar als escolars la pràctica alguns dels 17 objectius de Desenvolupament Sostenible de l'agenda 2030 de les Nacions Unides.

Conèixer alguns dels objectius de desenvolupament sostenible, prendre decisions, adquirir consciència del limitat dels recursos naturals, implicar-se en la cura del medi ambient i tenir una actitud critica a l'hora de comprar un producte són algunes de les línies d'educació ambiental del projecte 21.

A través de tallers formatius, jocs i experiments originals que realitzen els educadors ambientals en els cinc col·legis d'Infantil i Primària del municipi, les xiquetes i xiquets aprenen tot sobre la problemàtica i gestió de residus, així com l'elaboració d'un pla d'acció de millores.

A més de tractar aspectes sobre l'impacte mediambiental, els monitors també imparteixen activitats relacionades amb la pobresa i la fam a nivell mundial, la igualtat de gènere, el creixement econòmic, entre moltes més. Totes aquestes activitats tenen com a objectiu fomentar l'interès i la motivació dels alumnes, a més d'ajudar-los a reflexionar sobre la manera en què han de fer-se les coses. "Los tallers que s'han fet fins ara han tractat únicament sobre energies alternatives i medi ambient, però enguany el que se cerca és complir els 17 objectius que proposa l'agenda 2030 de desenvolupament sostenible de les nacions unides amb l'objectiu que els estudiants entenguen que cal fer canvis per a aconseguir cadascun d'aqueixos objectius", explica el Tècnic de Medi ambient, Felipe García.

El programa d'activitats definitiu s'ajusta a les exigències i requeriments de cada centre educatiu del municipi on proposen un total de 120 sessions de 45 minuts durant sis mesos. Aquestes classes comptaran amb l'assistència de dos monitors per a 20 alumnes i alumnes que té cada classe, tant d'infantil com de primària. "Durante aquests tres mesos, col·legis com el Mas d'Escoto i Eres Altes ja han acabat els tallers perquè han preferit fer-ho abans de les vacances de Pasqua. La resta de col·legis de la localitat com Asunción de La nostra Senyora, Cervantes i Camp de Túria treballaran aquesta temàtica després de les vacances per a aprofitar les activitats a l'aire lliure".

Pel que fa a aquests últims centres escolars, el taller impartit en el col·legi Camp de Túria finalitzarà el 20 d'abril i tant en el centre Asunción de La nostra Senyora com Cervantes la programació acabarà en el mes de maig.