Menu Screen Reader

Menu Utilidades

Elegir Idioma

  • Imprimir
  • Contactar

Buscador

9

ORIENTACIÓN AL USUARIO

  • Imprimir

L'OMIC de Riba-roja atén a més de 125 consumidors i gestiona 64 reclamacions des de gener

El 60% de les queixes dels usuaris corresponen a assumptes relacionats amb telefonia i internet

'FOMENT ECONÓMIC I COMERÇ' 21 de juny de 2016


Durant el primer semestre de 2016, més de 125 ciutadans han sigut atesos en l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor de Riba-roja. Des de principis d’any, estos usuaris han interposat un total de 64 reclamacions per a la seua resolució davant del servici municipal.
L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) de Riba-roja, dependent de la regidoria de Foment Econòmic, és un servici gratuït d’informació  i orientació que, a més, mitja en els conflictes que puguen sorgir entre consumidors i empresaris per a intentar una solució amistosa.
Com a organisme d’àmbit municipal, des de l’OMIC, instal·lada en les dependències de l’Agència de Desenrotllament Local, s’informa els consumidors sobre els seus drets i deures en temes de consum i al mateix temps, es tramiten les seues queixes, reclamacions, denúncies.
Durant el primer semestre del 2016,  més del 50% de les reclamacions presentades han sigut referents a problemes amb telefonia i Internet, un percentatge superior al primer semestre del passat any en què el 38,5% van ser relacionades amb este sector, el 12,6% amb electricitat, el 8,9% amb gas i el 5,2% van ser reclamacions relacionades amb bancs i segurs. També s’han tramitat queixes relatives a tallers de vehicles, gasolineres, incompliment pels comerços o empreses sobre garanties d’un bé o servici, etc.
‘A través de l’OMIC pretenem facilitar al ciutadà els mecanismes d’arbitratge necessaris per a resoldre les seues reclamacions, amb la garantia d’estar atesos per un servici de qualitat i amb un grau de resposta molt positiu’, assegura el regidor de Comerç, Rafa Folgado.
Moltes de les demandes es resolen favorablement. Un dels últims casos registrats en l’oficina de Riba-roja és el referent a l’anul·lació d’una multa per suposada infracció de manipulació del comptador de llum d’una veïna de Riba-roja, en la que, sense previ avís per part de la companyia elèctrica, li va arribar una factura que ascendia a 2050,31 euros, segons l’informe que adjuntaven després d’una suposada inspecció per part de la companyia en què havien descobert una manipulació del comptador de la llum.
L’OMIC va intervindre en la defensa dels drets que li havien sigut vulnerats, entre altres la indefensió perquè la dita inspecció es va realitzar sense estar ella presente (titular del comptador) i es va aconseguir que anul·laren la sanció i quedara lliure de qualsevol càrrec pel dit fet.
Per a realitzar qualsevol reclamació, el consumidor ha de saber que haurà de formular la consulta reclamació de forma detallada, així com indicar sempre de forma concreta i clara, què és el que sol·licita.
A més, haurà d’aportar com a mínim la documentació següent:
-Dades personals, que incloguen nom, cognoms, direcció, telèfon, mail i fax del consumidor, entre altres.
-Dades de l’empresa o establiment objecte de la reclamació, entre els que s’han d’indicar el nom comercial, la raó social, el domicili i el telèfon.
-Documentació relativa al cas. S’han d’aportar tiques, factures, pressupostos, documents contractuals, rebuts i inclús, informació publicitària.
L’OMIC atén el públic els dilluns, dimarts i dimecres de 9 a 14 hores en l’Agència de Desenrotllament Local (ADL),  C/Eusebio Benedito, 30, tel 96 277 92 96.