Riba-roja podrā destinar el seu superāvit a infraestructures educatives, socials, culturals, esportives i de seguretat
Un decret llei regulará lús de les inversions en els municipis.
'HISENDA' 28 de febrer de 2018
Els Ajuntaments espanyols destinaran 5.000 milions de superàvit a la millora dels seus municipis en 2018 i 2019. Així ho ha anunciat el president de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP), Abel Caballero en una trobada als més de 300 alcaldes de tota Espanya, a què va assistir l’alcalde de Riba-roja, Robert Raga.
Este acord és fruit de la reunió entre els màxims representants de la FEMP i els del Ministeri d’Hisenda i Funció Pública, encapçalats pel seu titular, Cristóbal Montoro, en la que es va abordar també la derogació de la taxa de reposició i la regla de gasto.
D’esta trobada va eixir el compromís del Govern de posar en marxa un decret llei en el termini de dos setmanes ja que la Llei de Pressupostos Generals de l’Estat encara no ha sigut aprovada.
El president de la FEMP va anunciar que, a petició del Ministre, es remetria molt prompte al Govern un llistat amb les àrees de reinversió del superàvit que actualment no apareixen contemplades com “financerament sostenibles”, inversions com ara infraestructures educatives, socials, culturals, esportives i de seguretat, entre altres, així com béns mobles per a equiparar instal·lacions municipals.
La FEMP estarà vigilant perquè es complisca este compromís, va assegurar el President, i la inversió del superàvit comence a la major brevetat. Caballero va agrair la resposta dels alcaldes “ho anem a aconseguir tot per la determinació i el múscul polític. Hem aconseguit entrar en el diàleg polític d’Espanya, abans no existíem”.
L’Ajuntament de Riba-roja de Túria va destinar en 2017 la quantitat de 2'5 milions d’euros per a finançar 25 projectes i obres públiques, gràcies al romanent obtingut en el pressupost de 2016. En 2018, el govern municipal podrà destinar a finançar obres i serveis per valor de 1,5 milions de superàvit, basant-se en el que establisca el futur decret llei.
“El Govern de Rajoy ha dut a terme una política molt restrictiva que ens ha impedit que els nostres veïns disposen de nous serveis i noves millores en la seua qualitat de vida i que ha asfixiat als Ajuntaments. Riba-roja té 12 nuclis urbans i per tant una exigència molt important de serveis, com la neteja o la seguretat”, assegura l’alcalde Robert Raga.
Sostre de gasto
Una altra de les demandes de la Federació a l’Executiu va ser la de reprendre els treballs per a impulsar un model de sostre de gasto més eficient i racional que fomente l’estalvi. En este sentit, el Govern s’ha compromés a continuar avançant a la major brevetat per a afavorir un nou model.
Des de la FEMP es va valorar positivament el compromís d’Hisenda d’emprendre en paral·lel “per primera vegada en la història de la democràcia”, les negociacions del finançament Autonòmic i Local.
Taxa de reposició
Un altre dels punts abordats amb Montoro, del que va donar compte el president de la FEMP als assistents, va ser el relatiu a la taxa de reposició perquè, va dir “som una administració eficaç però volem ser extremadament eficaç i això significa que necessitem efectius professionalitzats”, i va subratllar que la Local va ser l’Administració que va perdre un nombre més gran d’efectius, més de 100.000, durant els últims anys.
La FEMP va reiterar que el compliment amb l’estabilitat financera ha d’atorgar més autonomia als ajuntament per a reforçar les seues plantilles.
La necessitat de contractació d’efectius per a millorar alguns serveis municipals com la seguretat ciutadana és una de les principals demandes del govern municipal. A això s’unix que el 40 % dels empleats públics de l’Ajuntament de Riba-roja es troba "en situació irregular" a l’estar classificats com a personal interí o temporal.
“Una bona part dels treballadors tenen contractes que superen els 10 i 15 anys de duració, una situació que necessitem regularitza” matisa l’alcalde, qui apunta també la necessitat de cobrir vacants. El govern de Riba-roja de Túria ja va encarregar el passat any una auditoria laboral per a analitzar la situació administrativa dels 343 empleats públics del consistori.
Compartir
¿Te sirvió? ¡Compártelo!
Contenido eliminado correctamente
Contenido aņadido a portada de secciķn
Contenido aņadido a Zona de Home