Menu Screen Reader

Menu Utilidades

Elegir Idioma

  • Imprimir
  • Contactar

Buscador

9

ORIENTACIÓN AL USUARIO

Está usted en:
  • Imprimir

La Confederació Hidrogràfica del Xúquer estudia la canalització del Barranc de Mandor

La solució urbanística possibilitarà la connexió natural de les urbanitzacions de la zona Nord amb l’estació de metro del Clot.

'URBANISME I MEDI AMBIENT' 14 de febrer de 2017

L’alcalde de Riba-roja, Robert Raga i la regidor d’Urbanisme, Teresa Pozuelo han visitat este matí junt amb el director tècnic de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, Pedro Marco, el barranc de Mandor, ubicat entre les urbanitzacions de Santa Rosa i el Clot de Navarrete, a fi de mostrar-li les obres de canalització que l’Ajuntament porta sol·licitant a la Confederació durant anys.

El consistori ha traslladat en nombroses ocasions a la Confederació Hidrogràfica del Xúquer l’estat d’insalubritat que suporten els veïns d’esta zona residencial, per la que circulen les aigües de manera encaixonada, ja que l’obra de canalització es va realitzar únicament fins el terme de l’Eliana.

Al febrer de 2016, l’Ajuntament va remetre a la Confederació una analítica amb l’estat de les aigües en què es justificaven els nivells de fòsfor allí trobats, inclús per damunt dels valors autoritzats que, segons els informes tècnics, provocaven alts graus d’eutrofització de l’ecosistema, fet que ajuda en la proliferació de plagues, com el mosquit tigre en les urbanitzacions que estan al costat d'esta zona.

L’alcalde ha reclamat novament la necessitat d’escometre estes obres que consistirien en la canalització de les aigües fins a l’encreuament amb la Carretera de Riba-roja a San Antonio de Benagéber, concretament els 200 metres que disten del terme de l’Eliana fins a este punt. ‘És una obra necessària per als més de 2.000 veïns de la zona nord, que tindrien connexió directa amb l’estació de metro, a més ens permetria desenvolupar el nostre Pla de Mobilitat, a través d’una connexió amb carril bici que travessaria de nord a sud el nostre municipi’, assegura Robert Raga.

Una vegada realitzades les obres de canalització i l’aportació de terra necessari perquè siga transitable el barranc, l’Ajuntament procediria a la connexió des del carrer Logronyo fins al baixador del metro del Clot, a través d’uns quants accessos, així com a l’enjardinament del barranc que s’escometria en diverses fases.