Menu Screen Reader

Menu Utilidades

Elegir Idioma

  • Imprimir
  • Contactar

Buscador

8

ORIENTACIÓN AL USUARIO

Está usted en:
  • Imprimir

La Diputaciķ presenta a l'empresariat un estudi per a millorar les ārees industrials de Xest, Loriguilla i Riba-roja

El treball forma part de les accions de la Cātedra Divalterra, que s'ha desenvolupat en la Universitat Politčcnica de Valčncia (UPV)

18 de Gener de 2019

L'alcalde de Riba-roja, Robert Raga ha participat aquest matí en la presentació de l'estudi estratègic realitzat per la Universitat Politècnica de València per a l'enclavament industrial de l'Eix A3. L'acte, al que han assistit també els alcaldes de Xest, José Morell i Loriguilla, Sergio Alfaro, ha estat presidit per la diputada provincial i presidenta del Consell d'Administració de Divalterra, Mercedes Berenguer.

Es tracta d'un document elaborat en el marc de la Càtedra Divalterra, en el qual s'analitzen les característiques de la zona industrial coneguda com "área empresarial A3" i proposa accions que revertisquen en una millora de la seua competitivitat.
Segons Mercedes Berenguer, "este estudi facilita, tant als ajuntaments implicats com a les pròpies àrees industrials, la petició i la possibilitat d'accedir a ajudes externes".

La presidenta de Divalterra ha incidit en "el impacte econòmic que té aquesta zona, que agrupa a prop d'un miler d'empreses entre els tres polígons, amb 8 milions de metres quadrats urbanitzats i que dóna ocupació a res menys que 12.000 persones".
Durant la presentació, el director de la Càtedra Divalterra-UPV, Juan Jaime Cano, ha explicat les conclusions més importants de l'estudi, i que afecten a aspectes com la mobilitat, la regeneració urbana, el medi ambient i paisatge, les infraestructures, sanejament, proveïment d'aigües o enllumenat, entre uns altres.

Tres municipis implicats

En l'acte de presentació, que ha tingut lloc en la Masia Sant Antonio de Poyo de Riba-Roja, han estat presents els alcaldes dels tres municipis que conformen aquesta zona industrial: Xest, Loriguilla i Riba-roja de Túria.

José Morell, alcalde de Xest, ha apuntat que amb aquesta estratègia comuna es pretén "poder demandar les infraestructures d'acord a la realitat, no sobre la base de desitjos genèrics". En aquest sentit, ha destacat "la millora de les infraestructures de telecomunicacions i el manteniment dels polígons, el transport, la coordinació de la formació interna de les empreses amb els centres que ofereixen formació professional, així com uns altres múltiples aspectes que faciliten la instal·lació d'empreses, i com a conseqüència d'açò, la contractació de persones".

Per la seua banda, Sergio Alfaro, alcalde de Loriguilla, ha manifestat que l'àrea empresarial A3 és un projecte "ambicioso i real", a més d'una aposta clara i ferma pel progrés i la dinamització econòmica". En aquest sentit, ha posat l'accent en la necessitat de "unir sinergies per a reforçar les nostres fortaleses econòmiques amb l'objecte d'atraure noves empreses que generen més recursos per als nostres municipis i més ocupació".

En la mateixa línia, l'alcalde de Riba-roja de Túria, Robert Raga, creu que "era necessari, des d'un punt de vista científic i tècnic, que s'analitzaren totes les necessitats en infraestructures i tecnologia per a situar els polígons de l'Eix A3 en l'avantguarda de les àrees industrials logístices espanyoles i especialment de l'Arc Mediterrani".

Càtedra Divalterra-UPV

La Càtedra Divalterra-UPV ha desenvolupat una metodologia d'estudi de les àrees d'activitat empresarial consistent en la realització d'un diagnòstic inicial, la fixació d'objectius i la formulació de línies estratègiques d'actuació per a la renovació urbana d'aquests espais d'activitat econòmica de la província.

La metodologia definida s'ha testeado en diversos projectes pilot, tant en àrees empresarials individuals dels municipis de Manises, Ontinyent i Rafelbunyol com en espais supramunicipals lligats a una gran infraestructura de comunicació, com és el cas de l'autovia A3 en l'àrea de Xest, Loriguilla i Riba-roja presentada avui, o el de l'autovia V31 en l'àrea d'Alcàsser, Silla i Beniparrell.

D'aquesta manera s'ha aconseguit sistematitzar la confecció de documents d'anàlisis i proposta de millora per a àrees d'activitat empresarial permetent la seua replicabilidad en altres àmbits geogràfics, aspecte d'especial interès tenint en compte la recent aprovació de la llei valenciana de gestió, modernització i promoció de les àrees industrials, que arreplega diverses classificacions d'aquests espais d'activitat econòmica presents en bona part dels municipis de la província.