Menu Screen Reader

Menu Utilidades

Elegir Idioma

  • Imprimir
  • Contactar

Buscador

9

ORIENTACIÓN AL USUARIO

Está usted en:
  • Imprimir

La Generalitat sol·licitarà al futur Govern d'Espanya el traspàs de competències en matèria de rodalies

Ximo Puig reclamarà a la ministra de Foment els 30 milions necessaris per a l’electrificació de la línia C3 fins a Buñol

12 de juliol de 2016


Els alcaldes firmants de la ‘Declaració de Xirivella’ s’han reunit este matí amb El president de la Generalitat, Ximo Puig i amb la consellera de Vivenda, Obres Públiques i Vertebració del Territori, Mª José Salvador en el Palau de la Generalitat, per a sol·licitar el seu suport davant del govern central en les seues demandes de la línia C3.


Després de la reunió, s’han compromés a abordar la modernització i electrificació de la línia C-3 de rodalia, una de les principals demandes dels alcaldes dels municipis pels quals circula la C3, Xirivella, Aldaia, Alaquàs, Loriguilla, Cheste, Chiva, Buñol, Setaigües, Requena, Utiel, Camporrobles, Riba-roja i Mislata.


‘És una qüestió d’igualtat’, ha manifestat el president de la Generalitat, qui també ha reconegut el treball dels ajuntaments implicats ‘per a aconseguir, d’una vegada per sempre, quelcom que era fàcil, però que no hi havia voluntat política de fer-se’ en referència a l’arribada de la línia C3 al centre de València.


En este sentit, el Puig ha assegurat que Generalitat i ajuntaments han coincidit ‘en les qüestions fonamentals, que és que el transport públic és garantia de benestar i d’igualtat, i per a això hem de superar tots els desequilibris territorials començant per Camporrobles’.


El President també ha fet referència a la visita, el pròxim dia 12 de juliol, de la ministra de Foment en funcions, Ana Pastor, a València, a qui té intenció de traslladar-li la necessitat de començar a gestionar ‘els 30 milions que ha d’invertir en l’electrificació fins a Buñol’.


Per la seua banda, la consellera de Vivenda, Obres Públiques i Vertebració del Territori, María José Salvador, s’ha mostrat satisfeta ja que ‘s’ha complit un dels objectius, que és l’arribada de la C-3 a l’Estació del Nord’, encara que ha reconegut que encara queden una sèrie de qüestions per complir, ‘com que es d’eixe pas cap a la modernització i electrificació de la línia C-3, que té unes freqüències raonables entre València i Buñol, però que ha de millorar-se entre Buñol i Utiel i arribar a Camporrobles’.


Salvador també ha denunciat els ‘incompliments del ministeri de Foment i El Govern ara en funcions en esta Comunitat, on tenim un servici de rodalia precari i inexistent en alguns punts en què és necessari’, motiu pel qual ha recordat la importància de defendre ‘entre tots’ un transport públic ‘de qualitat’ per als més de 200.000 usuaris potencials de la C-3.


Per la seua banda, l’alcalde de Xirivella, Michel Montaner, que ha parlat en nom de tots els alcaldes, ha valorat que ‘per fi 250.000 usuaris de 12 municipis poden tornar a l’Estació del Nord després de huit anys’.


No obstant això, ha insistit ‘necessitem que la C3 es modernitze’ i ha afegit ‘no pot ser que en 1883 es tardara un temps per a arribar a l’estació i hui, segle XXI, es vesprada el doble’.


Ximo Puig també ha anunciat que, en quant es forme Govern a Espanya, demanarà al ministeri de Foment el traspàs de competències perquè siga la Generalitat Valenciana la que gestione el transport públic de rodalies.


‘La Generalitat posarà damunt de la taula, immediatament després que es constituïsca el govern, el traspàs de la competència de rodalies, ja que pensem que és necessari per a millorar este servici’, ha manifestat.


En 2008, la parada de Valencia-Nord va ser suprimida de l’esbossa C-3 amb motiu de les obres de l’accés de la línia d’alta velocitat Madrid-Comunidad Valenciana, i en el seu lloc, va entrar en servici l’estació de València-Sant Isidre.


La Generalitat va protegir la Declaració de Xirivella al setembre de 2015, per la que els alcaldes de la línia demanaven la immediata restitució del servici interromput i un conjunt de millores de la línia.
Al juny de 2016, 8 anys després, i després de nombrosos retards i promeses incomplides, la circulació s’ha restituït i hui els viatgers de la C-3 poden accedir a l’estació València Nord.