Menu Screen Reader

Menu Utilidades

Elegir Idioma

  • Imprimir
  • Contactar

Buscador

8

ORIENTACIÓN AL USUARIO

Está usted en:
  • Imprimir

L'Oficina de Turisme de Riba-roja de Túria ha incorporat un bucle magnètic i instal·lat plaques en Braille.

L'Oficina de Turisme de Riba-roja de Túria ha incorporat nous materials per a la millora en l'atenció al visitant. Es tracta d'un bucle magnètic i plaques en Braille en les principals façanes dels edificis històrics.

'PATRIMONI I TURISME' 27 de Març de 2018

Durant el mes de març, la Tourist Info Riba-roja de Túria, ha instal·lat noves eines que cerquen millorar la comunicació i atenció dels visitants. Es tracta d'un bucle magnètic que va ser situat en les instal·lacions de l'oficina i diverses plaques en Braille en les principals façanes dels edificis històrics del casc antic del municipi. La incorporació d'aquests materials brinda noves eines que tenen com a objectiu millorar l'atenció dels visitants. Aquestes incorporacions van enfocades a efectivizar la comunicació i informació entre els visitants d'una manera inclusiva. En el cas de les plaques en Braille van ser situades en els principals edificis del casc antic. L'objectiu d'aquestes és senyalitzar els edificis patrimonials del municipi perquè les persones amb deficiències visuals puguen recórrer i identificar cadascun dels edificis històrics. Des d'ara, les persones cegues o amb alguna deficiència visual podran identificar les edificacions a través d'aquest sistema de lecto-escriptura en el qual els signes estan formats per combinacions de punts.
A més, l'oficina és accessible auditivament gràcies a la instal·lació d'un bucle magnètic fix de mostrador. El bucle magnètic és un sistema de comunicació per a persones que utilitzen audiòfons, tant per a persones sordes o amb una disminució auditiva, fins i tot si usen audiòfons o implants. El sistema emet senyals magnètics sense fils que són arreplegades i amplificades, d'aquesta manera l'entorn es fa més accessible per a orientar-se en l'espai com per a arreplegar sons del llenguatge.

La inclusió d'aquests nous materials se sumisca a una llarga llista de recursos que l'Oficina de Turisme ve incorporant des de fa diversos anys per a millorar l'atenció i accessibilitat a col·lectius amb capacitats diferents. La Q de Qualitat Turística, que posseeix l'Oficina, i la seua normativa encoratja la implantació d'aquest tipus de millores. Des de 2009, amb gran esforç, la Tourist Info, ha desenvolupat nous serveis que milloren l'experiència i assistència del turista abans, durant i després de l'arribada a destinació.
En aquesta mateixa línia, l'any 2016, l'Organització Mundial del Turisme va llançar el lema Turismo Accessible para tot convidant a treballar a totes les entitats turístiques sota el mateix. A partir d'aqueix any, l'Oficina de Turisme, ofereix visites guiades adaptades a grups amb capacitats diferents, on, fins al moment han participat més de 200 persones provinents de diferents parts de la Comunitat Valenciana.
Fins al moment, l'Oficina ha incorporat millores en l'atenció al públic: informació de consulta en Braille, accés per a persones amb mobilitat reduïda, mostrador i pantalles tàctils accessibles que ofereixen informació del municipi, vídeos subtitulats, entre unes altres. L'Oficina, a més, ofereix visites guiades a turistes amb capacitats diferents, sent la visita guiada al Castillo una de les predilectes, ja que, a la Comunitat Valenciana és un dels pocs castells accessibles i que està totalment adaptat per a persones amb mobilitat reduïda. Des de la Tourist Info es preveu incloure gradualment altres millores d'aquest tipus amb l'objectiu de posicionar-se com una oficina plenament accessible i adaptada a les diverses necessitats dels visitants.