L'alcalde de Riba-roja de Túria, Robert Raga ha rebut aquest migdia el Segell Infoparticipa, un prestigiós reconeixement que anualment concedeix l'Observatori de Governança i Transparència i RSC de la CEU UCH. Només quatre municipis valencians, entre aquests valència, Dénia i Gandia han recollit el guardó que acredita el compliment dels 52 criteris de transparència avaluats en els portals web de cada localitat.
L'anàlisi tècnica realitzada per investigadors de la CEU UCH constata que l'Ajuntament de Riba-roja de Túria ha complit en un 90,38% aquests indicadors, situant al municipi del Camp de Túria en el rànquing dels deu primers de la Comunitat Valenciana.
“Tenim un compromís ferm amb la ciutadania i volem garantir un accés a la gestió municipal clar i obert, al mateix temps que continuem promovent la participació de la societat, a través d'instruments com els catorze consells sectorials “, subratlla l'alcalde de Riba-roja, Robert Raga.
El ple de l'Ajuntament de Riba-roja de Túria va aprovar recentment la Carta de Serveis corresponent a l'any 2025 en la qual suposa una ampliació dels compromisos socials i els indicadors de transparència i control sobre la gestió dels recursos públics. La Carta de Serveis impulsada pel govern del #PSPV ha comptat, a més, amb el suport de Compromís i Esquerra Unida Podem i l'abstenció del #PP i Vox.
Aquesta carta de serveis és un document que informa sobre els compromisos de qualitat dels serveis que gestionen i presten les administracions públiques en resposta a les necessitats i expectatives de la ciutadania i, al mateix temps, a la demanda de transparència en l'activitat pública. En aquest cas, es tracta de potenciar la qualitat i la millora contínua dels serveis que es presten en l'administració local.
La Carta de Serveis del passat any 2024 a Riba-roja de Túria aprovada pel ple municipal incorporava tres nous departaments com a Atenció a la Ciutadania, Registre i Padró i, finalment, Secretaria i Cultura. En aquesta ocasió s'han creat altres departaments municipals com és el cas del Centre de Formació de Persones Adultes i l'àrea de Promoció de la Salut.
A més, l'equip de govern de Riba-roja de Túria ha incorporat 6 nous compromisos i altres 15 nous indicadors d'acord amb la línia seguida per la Carta de Serveis com a eina de rendició de comptes. La Carta de Serveis d'enguany ha millorat la redacció de 17 compromisos i altres 15 indicadors, incloent l'anàlisi per gènere en els casos susceptibles i, també, l'impacte estimat.
La certificació de la Carta de Serveis de l'Ajuntament de Riba-roja de Túria implica la comunicació des de l'administració local al públic, és a dir, a tota la ciutadania i els agents socials del grau de compliments dels citats compromisos. Aquesta comunicació es realitza a través d'algunes aplicacions com l'APP de Riba-roja de Túria, la web de l'ajuntament, al web municipal, les xarxes socials digitals com Facebook i el twitter i, finalment, la rendició de Comptes a través del Consell General de Participació Ciutadana.
El volum de gestió que desenvolupa cada any l'administració local per a dur a terme la Carta de Serveis d'enguany suposa involucrar a més de 45 persones que exerceixen com a empleades públiques de 26 departaments municipals. En el document d'enguany s'han incorporat un informe d'auditoria interna, un informe d'inspecció, una memòria anual de seguiment de la Carta de Serveis de 2025, a més d'un model de seguiment quadrimestral i una comunicació electrònica i un informe del departament de Transparència, Govern Obert i Participació Ciutadana.
En cadascun dels 26 departaments inclosos en aquesta Carta de Serveis per a aquest any 2025 es recullen els aspectes més importants amb un detall sobre els compromisos de qualitat oferits per aquests, així com els indicadors de qualitat que s'inclouen i, a més, per un últim s'expliquen les perspectives d'alineació als respectius Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).
La certificació de la Carta de Serveis se centra, sobretot, en les expectatives de la ciutadania i els agents socials mitjançant dinàmiques participatives i una escolta activa dels propis veïns i veïnes mitjançant l'aplicació municipal, les xarxes socials, els consells sectorials i, a més, amb un seguiment del contingut de la carta, a més, del control quadrimestral que es duu a terme.