Menu Screen Reader

Menu Utilidades

Elegir Idioma

  • Imprimir
  • Contactar

Buscador

8

ORIENTACIÓN AL USUARIO

Está usted en:
  • Imprimir

El Parc Natural del Túria es posiciona com un pol d'atracció de l'autocaravaning

La mobilitat, l'esport i el contacte amb la natura són els aspectes valorats pels usuaris d'aquest tipus de gaudiment vacacional.

'TURISME' 8 de novembre de 2018

L'autocaravaning i el turisme directe al Parc Natural del Túria han centrat la jornada celebrada a Castell de Riba-roja, dirigida a tècnics de les administracions públiques, empresaris i professionals, a fi de posar en valor aquest tipus de turisme d'oci i familiar sostenible i el seu potencial com a font de riquesa del Parc Natural i el seu entorn.

Este és un dels aspectes que recull el Pla Director Territorial Turístic per al Parc Natural del Túria elaborat per la Universitat de València i que pretén analitzar el potencial d'este enclavament natural i desenvolupar projectes que permeten avançar en solucions que augmenten l'atractiu i el respecte cap al territori.

Un d'estos atractius és el relacionat amb el sector de l'autocaravanisme i la seua repercussió en el parc Natural del Túria. "El Parc del Túria no és només una joia natural de gran valor ecològic sinó que és una font potencial turística que hem de fomentar sota els criteris de sostenibilitat i respecte pel medi ambient, aprofitant els recursos naturals i culturals que tenim", assegura Robert Raga, alcalde de Riba-roja de Túria.

Els usuaris d'autocaravana busquen una activitat turística amb molta mobilitat i íntima connexió amb la natura i l'esport, i el Parc Natural del Túria pot oferir-li-ho. Per això, este enclavament natural s'oferix com un important pol d'atracció d'usuaris d'autocaravanes.

"Volem aconseguir una fórmula que encaixe en el nostre sistema normatiu com a sostenible i que, a més, oferixca seguretat entre empresaris i destinataris, per tal de poder exportar el nostre producte a nivell internacional", ha assegurat Àngel Jiménez, cap del Servei Territorial de Turisme.

Per la seua banda, el director del Parc Natural del Túria, Toni Ballester ha destacat la necessitat que "el riu tinga qualitat, cosa que ha anat disminuint a mesura que ens acostem a València. Per això- matisa- hem d'adequar les zones més properes a València per atraure el visitant amb inversions que donen lloc a espais visitats i amb un valor i ecosistema".

Raúl Vaquero, delegat executiu de ASEICAR, l'Associació Espanyola de la Indústria i el Comerç del Caravàning ha fet públics els resultats dels últims estudis que constaten que el sector de les autocaravanes està en plena eclosió.

Només a Espanya ha crescut un 347% en els últims cinc anys. Segons els estudis del sector, a l'any circulen pel nostre país 250.000 autocaravanes, moltes d'estes procedents de centre Europa amb destí cap al sud d'Espanya o el Marroc. Este any l'increment de matriculacions ja suma un 12% respecte al mateix període de 2017.

El 60% de les autocaravanes utilitza les àrees pernocta, moltes d'estes pròximes a centres urbans, la qual cosa suposa una important font d'ingressos per a ajuntaments amb àrees de pernocta i comerços locals, ja que s'estima que la despesa diària per vehicle ronda els cent euros.

A més, l'estudi realitzat per ASEICAR es desprèn que el perfil de l'autocaravanista és una família de 30 a 50 anys amb fills de fins a 16 anys o parelles sènior de més de 55.

José Mª Nácher Escriche, professor titular d'Economia Aplicada i director d'Estratègies en Turisme i Oci de la Universitat de València, ha conclòs la jornada amb diversos missatges de compromís per part de les administracions públiques i de les entitats i organismes que treballen al sector turístic, que responguen a esta nova fórmula de turisme de vacances,"El missatge que hem de transmetre des de les administracions que és que som l'àrea metropolitana més oxigenada d'Europa, així com posar en valor l'eix Túria-mar".