Menu Screen Reader

Menu Utilidades

Elegir Idioma

  • Imprimir
  • Contactar

Buscador

9

ORIENTACIÓN AL USUARIO

Está usted en:
  • Imprimir

Generalitat, Universitat i municipis s'unixen per a impulsar el Túria com a producte turístic

(1)
El pla director establix les línies d’actuació per a posar en valor este recurs natural.

'TURISME' 20 de desembre de 2017

El Castell ha acollit este matí la presentació del Pla Director Territorial Turístic Parc Natural del Túria en el que participen, a través d’un conveni marc, l’Agència Valenciana de Turisme i la Universitat de València.

En l’acte han estat presents l’alcalde de Riba-roja de Túria, Robert Raga, el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, el el vicerector de Participació i Projecció Territorial de la Universitat de València, Jorge Hermosilla i els autors del Pla, José María Nácher i Clara Martínez.

Francesc Colomer, ha destacat la ferma aposta de la Generalitat per “impulsar el Parc Natural del Túria com a recurs i atractiu turístic de la província i de la Comunitat Valenciana”.

Colomer ha ressaltat que “és necessari reforçar esta àrea metropolitana”, alhora que ha assenyalat que “la proposta de potenciar i apostar pel territori al voltant d’este riu és absolutament adequada a l’estratègia de Turisme”.

Es tracta d’un pla elaborat pel professor José María Nacher en el marc de la col·laboració existent entre l’AVT i la Universitat de València, per a la investigació de les millors pràctiques en l’àmbit de la Planificació del Desenvolupament Territorial Turístic i la seua adaptació a la situació actual de la Comunitat Valenciana.

En este sentit, Nácher ha posat sobre la taula algunes línies d’actuació que s’ha de seguir per a integrar el nostre paisatge com a destinació turística, com la busca de finançament, la coordinació publico-privada per a la creació d’ocupació en l’entorn del parc natural o el desenvolupament de productes de turisme esportiu i creatiu.

El coautor del pla ha incidit en la necessitat de “motivar els jóvens” de la importància d’este recurs natural “cal millorar també el concepte que tenen els residents sobre el Túria”.

Per a Nácher és important  fomentar el turisme metropolità “València, ciutat del Túria” i posar en marxa experiències com l’autocaravàning.

Hermosilla ha destacat la concepció d’este pla des de la “territorialitat i la territorialització” i ha matisat “és un instrument per a posar en valor, des del punt de vista turístic els recursos i convertir-los en productes turístics”.

Durant la seua intervenció, Colomer ha volgut destacar que “el turisme és una indústria singular i una fàbrica d’emocions”, però també ha incidit en que és “un sector que necessita estratègia i consagrar la capacitat de convertir els recursos del territori en productes i comercialitzar-los”.

Per al president de l’Agència Valenciana del Turisme “som un estil de vida en el cor del Mediterrani” i ha ressaltat que “hem de caminar cap a la professionalització”. Segons Colomer “els mercats són gent prenent decisions sobre on anar i què descobrir i necessitem una narrativa positiva de la història, de la gent i del territori”.

En esta línia, ha indicat que “cal treballar una actitud col·lectiva”, ja que “un territori serà turístic si vol ser-ho, si entén com i a través de qui”. És ací, on “l’administració pública ha de facilitar les ferramentes i instruments per a aconseguir-ho”, ha afegit.

L’alcalde de Riba-roja de Túria, Robert Raga, en nom de l’Associació de Municipis del Túria ha agraït a la Universitat  de València i a l’Agència Valenciana de Turisme la seua implicació en este projecte “que posarà en valor el Túria i generarà riquesa a tots els municipis que ho banyen”.