Menu Screen Reader

Menu Utilidades

Elegir Idioma

  • Imprimir
  • Contactar

Buscador

8

ORIENTACIÓN AL USUARIO

Está usted en:
  • Imprimir

L'Oficina de Turisme de Riba-roja va superar les 30.000 visites en 2018

Més de mig centenar d'entitats i grups van participar de les visites guiades.

'PATRIMONI I TURISME' 19 de febrer de 2019

L'Oficina de Turisme de Riba-roja ha presentat les dades estadístiques de 2018 amb un balanç positiu. Durant 2018 es va registrar la visita de 30.221 persones, entre la Tourist Info, es Castell i la Sala d'Exposicions El Molí, la qual cosa indica que l'oferta del municipi es consolida any rere any i l'afluència de visitants es manté estable amb una tendència a l'augment progressiu.

Del total de consultes realitzades, 28.664 persones les van realitzar de forma presencial, mentre que 1.557 persones les van realitzar de forma no presencial. Si atenem la procedència, unes 29.610 persones van ser nacionals i 611 estrangers. Dels nacionals un 54% prové de la pròpia Comunitat Valenciana i un 39% és d'origen local.

La majoria de les consultes realitzades van ser sobre les següents temàtiques: oferta de visites guiades, Pla de Nadal, activitats culturals i el Parc Natural del Túria.

Durant el 2018, l'Oficina de Turisme va participar de 14 fires de turisme en les quals es va donar a conéixer l'oferta turística i patrimonial del municipi, amb especial rellevància FITUR.  

En relació al calendari anual de visites guiades realitzades per l'Oficina de Turisme, 4530 persones han participat de les mateixes durant 2018. A la Ruta Urbana de l'Aigua han assistit un total de 1314, la visita guiada al Castell i els seus museus ha registrat 893 visitants, la ruta de senderisme al Parc Natural del Túria uns 746 participants i altres rutes 207. També la ruta del Patrimoni Bèl·lic o la ruta “Coneix el Túria a la Llum de la Lluna”, van ser de les més concorregudes.

L'Ajuntament de Riba-roja va oferir una completa oferta d'activitats entorn del Pla de Nadal. Es van realitzar 6 visites teatralitzades gratuïtes obertes a tot el públic, més les reserves d'11 grups particulars i el banquet visigot del mes de juliol va comptar amb 112 comensals. Respecte al Museu Visigot de Pla de Nadal amb unes 13 visites anuals programades, més la reserva de 17 grups particulars. Paral·lelament es va dur a terme la Setmana Visigoda dels col·les, en la qual van participar 496 escolars i es va celebrar la II Gran Festa del Dux.

Quant a la reserva de visites per a grups, es van gestionar 51 grups provinents de col·legis locals i de la Comunitat Valenciana, associacions i particulars. Un total de 2411 persones han participat d'aquestes visites en grup.

El regidor de Turisme i patrimoni, José Ángel Hernández ha qualificat les dades de “molt positius” i ha matisat  “els visitants ens han valorat satisfactòriament per l'atenció rebuda, un dels paràmetres de qualitat que ens indiquen que estem fent un bon treball, que al costat de varietat de la nostra oferta patrimonial i turística ens ha situat en un de les destinacions preferides pels turistes nacionals”.

Al llarg de l'any, la Tourist Info va realitzar activitats paral·leles com la formació de restauradors en el menú visigot a càrrec del Xef Joan Clement, VII Jornades gastronòmiques amb la inclusió de plats visigots, la 3r campanya de l'Escola d'Arqueologia de València la Vella o la 3a edició del Festival Ribajazz, entre altres.

Així mateix destaca l'obtenció de la Q de Qualitat de Museus per al MUPLA, el segon a obtindre aquesta distinció a la Comunitat Valenciana i la incorporació d'un bucle magnètic i plaques braile en els edificis patrimonials, amb la finalitat de millorar l'accessibilitat dels nostres visitants.

L'ECA, Espai d'Art Contemporani també ha tingut un paper destacat, amb la programació de tres interessants exposicions. Actualment i fins al 15 de març pot visitar-se ‘Al fil de… la fotografia’, una mostra que inclou cinc projectes dels fotògrafs Mira Bernabeu, Ángel Marcos, Ana Palacios, Castro Prieto -Premi Nacional de Fotografia 2015- i Gervasio Sánchez -Premi Nacional de Fotografia 2009.

En matèria de comunicació, es van dur a terme nombroses accions de difusió tant en mitjans on-line com off-line. Es van realitzar 395 publicacions en webs oficials de turisme i oci, i 528 publicacions en xarxes socials. A més, es van enviar mensualment a mitjans de comunicació especialitzats nombroses campanyes de emailing amb les activitats programades en 2018.