Menu Screen Reader

Menu Utilidades

Elegir Idioma

  • Imprimir
  • Contactar

Buscador

8

ORIENTACIÓN AL USUARIO

Está usted en:
  • Imprimir

Representants dels consells sectorials participen activament en l'elaboració de la Carta de Serveis municipal

El tercer Consell de Poble es va realitzar sota una nova metodologia denominada World Cafè

'PARTICIPACIÓ CIUTADANA I TRANPARÈNCIA' 16 de Gener de 2019

Representants polítics i del teixit associatiu de Riba-roja van participar ahir en el Consell de Poble per a analitzar de forma exhaustiva els indicadors de qualitat que conformaran la Carta de servicis municipal, un instrument idoni per a fomentar la millora contínua dels servicis públics de l'Ajuntament, i per a explicitar els nivells o estàndards de qualitat amb els quals la ciutadania pot esperar que es presten els servicis de les 18 àrees municipals implicades.

En aquesta ocasió, el debat i anàlisi es va realitzar mitjançant una interessant metodologia de treball denominada World Cafè, un procés de conversa humana i càlida que permet dialogar, en grups reduïts, sobre preguntes, generar idees, acords i camins d'acció creatius i innovadors.

Entre les conclusions extretes del debat figura la necessitat de millorar la qualitat en l'atenció ciutadana d'alguns departaments municipals, així com reduir temps en els tràmits administratius i disminuir la burocràcia. Paral·lelament es va plantejar una major oferta cultural en època festiva, així com un increment en la participació en els mitjans de comunicació municipals. Aquestes i altres conclusions seran valorades pels tècnics per a la seua inclusió en la futura Carta de servicis.

La Carta de servicis pretén donar als ciutadans i ciutadanes una visió ràpida i global del servei que es presta, dels compromisos de qualitat vinculats a aqueix servei i de les formes d'accés, així com el seguiment del grau de compliment dels compromisos adquirits al mateix temps que es facilita a l'Administració una eina d'anàlisi de la qualitat en la prestació del servei, impulsant una millora contínua del mateix, mitjançant el seguiment del grau de compliment dels compromisos adquirits.

El document que isca d'aquest procés obert i participatiu, serà certificat per una entitat independent, garantint amb açò el compliment dels compromisos suggerits pel ciutadà i que l'Ajuntament estiga en condicions d'assumir, garantint la transparència i la participació.

Per a Rafa Gómez Sánchez, regidor de Participació Ciutadana "este instrument és una garantia més de la qualitat i transparència dels servicis que s'ofereixen en l'Ajuntament. A través d'un procés participatiu, els ciutadans representats en el Consell de Poble, defineixen aquest document que marcarà uns estàndards quantificables i mesurables, certificats per AENOR, així com proposades de millora per a alguns d'aquests servicis".

En uns dies els representants del Consell de Poble rebran un esborrany dels indicadors de qualitat de la Carta de servicis.