Menu Screen Reader

Menu Utilidades

Elegir Idioma

  • Imprimir
  • Contactar

Buscador

9

ORIENTACIÓN AL USUARIO

Está usted en:
  • Imprimir

Riba-roja aprova una Carta de Serveis per a facilitar l'accés de les pimes a les licitacions dels contractes públics

El ple avala el paper de l'administració en la gestió dels recursos.

'CONTRACTACIÓ' 10 de juny de 2021

L'Ajuntament de Riba-roja de Túria ha aprovat per unanimitat la creació de la denominada Carta de Serveis de l'Oficina d'Atenció al Licitador amb l'objectiu d'ajudar les xicotetes i mitjanes empreses (pimes) a optar als contractes que, anualment, concedeixen les administracions públiques locals en matèria d'obres o serveis municipals.

La proposta de l'equip de govern del PSPV de Riba-roja de Túria ha comptat amb el suport de la resta de grups amb representació en el ple municipal, com és el cas del Partit Popular, Ciudadanos, Comrpomís, Podem Riba-roja Pot, Esquerra Unida i, finalment, Vox. La carta de serveis completa, per tant, tots els drets i obligacions de l'Oficina d'Atenció al Licitador.

La transparència, el compromís, la responsabilitat i l'eficàcia són alguns dels principis que han de regir la relació entre els futurs potencials usuaris de l'Oficina d'Atenció al Licitador i la pròpia administració. Saber els serveis que presta aquesta oficina en el marc de la seua relació amb la resta de la societat constitueix la labor principal d'aquesta oficina de l'administració.

Un dels objectius i principis bàsics de l'Ajuntament de Riba-roja de Túria passa per afavorir un major protagonisme de les xicotetes i mitjanes empreses (pimes) en l'adjudicació dels contractes i les licitacions dels serveis públics que diàriament concedeix una administració pública local en l'àmbit de les seues atribucions i competències legals vigents en l'actualitat.

De fet, una major oferta rebuda per l'ajuntament en cadascun dels contractes ha suposat un estalvi indubtable en les arques municipals, amb un total de 3’8 milions d'euros al llarg dels anys 2018, 2019 i 2020. La majoria de les contractacions dutes a terme per part del consistori es van realitzar mitjançant procediments oberts al màxim d'empreses.

Els procediments administratius de licitació han tingut en compte determinades mesures per a elevar la participació de les pimes mitjançant una major publicitat i una major previsió per a aquestes, un increment de la planificació per a la presentació d'ofertes i una millor definició dels lots. Fruit d'aquests criteris, les xarxes socials s'han convertit en un canal fonamental de difusió, amb el Portal del Licitador o alguns comptes de l'ajuntament, amb més de 4.600 impactes. Durant 2020 els anuncis van aconseguir a més de 1.000 empreses nacionals.

Amb la posada en marxa de la citada Oficina d'Atenció al Licitador han quedat establits alguns aspectes com la relació dels serveis prestat habitualment, les funcions de la pròpia oficina, els drets i obligacions dels usuaris en el marc de l'oferta i la demanda de les adjudicacions públiques i, finalment, els compromisos i indicadors de qualitat. A més, des del departament de Contractació es contribueix al camí a l'excel·lència en els serveis prestats per l'ajuntament, en aspectes de revisió, actualització i millora dels futurs compromisos de la ciutadania.

L'alcalde de Riba-roja de Túria, Robert Raga, ha subratllat el camí emprés per l'administració local “en la seua lluita per aconseguir dia a dia una major transparència, participació i compromís en la gestió dels recursos públics, avalat posteriorment per empreses privades reconegudes en el sector i pels propis veïns i contribuents que el noten en la seua relació habitual”.