Menu Screen Reader

Menu Utilidades

Elegir Idioma

  • Imprimir
  • Contactar

Buscador

9

ORIENTACIÓN AL USUARIO

Está usted en:
  • Imprimir

Riba-roja complix notablement amb un servici de qualitat cap a la ciutadania

L'Ajuntament renova la certificació de qualitat de la Carta de Servicis per part d'AENOR que inclou 65 compromisos i 164 indicadors.

'TRANSPARÈNCIA' 1 d'abril de 2025

L'Ajuntament de Riba-roja de Túria ha renovat la certificació de qualitat d'AENOR (UNE 93200:2008), que acredita el compliment dels compromisos i indicadors de la Carta de Servicis que arreplega la seua gestió cap a la ciutadania. L'empresa acreditada AENOR ha certificat, un any més, que els 23 departaments municipals han complit amb els 65 compromisos i 164 indicadors, que garantixen la qualitat i la millora contínua de la gestió municipal.

L'Ajuntament de Riba-roja de Túria es va sotmetre a dos auditories, una prèvia interna els dies 14 i 17 de febrer , que van verificar el grau de compliment dels compromisos per part del departament de Transparència i Participació Ciutadana en col·laboració amb la consultoria MASUNO. La segona auditoria, de seguiment, realitzada per part de l'entitat certificadora AENOR, els dies 5 i 6 de març comprovant el sistema de gestió respecte als requisits especificats en la norma de referència UNE 93200:2008. A més, de manera complementària, s'ha realitzat la inspecció del denominat ‘client misteriós’ entre el 27 de gener i el 17 de febrer. El resultat de l'auditoria externa ha sigut ‘avaluació conforme’, segons reflectix el document final.

La inspecció realitzada inclou el seguiment dels compromisos que en ella s'arrepleguen i els indicadors marcats per a cada un dels compromisos, comprovant les evidències que demostren que la informació aportada és fiable. A més arreplega una sèrie de punts forts i oportunitats de millora a més d'algunes observacions en referència: servici prestat, accessibilitat als servicis, informació oferida i capacitat de resposta, temps i terminis, atenció al client i instal·lacions i equipament i altres aspectes.

Les Cartes de servicis són documents que arrepleguen els compromisos de qualitat dels servicis que gestiona i presta l'Ajuntament, en resposta a les necessitats i expectatives de la ciutadania. Estos compromisos reflectixen les prioritats de la població i l'administració en totes les àrees d'actuació municipal, de manera que s'obtinga la màxima satisfacció de les persones que perceben els citats servicis.

Esta certificació confirma que els acords amb la ciutadania i els agents socials que el consistori ha posat en marxa, es complixen segons la seua previsió. “Demostra l'excel·lent treball que des de l'administració local estan realitzant els empleats públics pel que fa als servicis al ciutadà”, subratlla l'alcalde de Riba-roja de Túria, Robert Raga.

Per a la regidora de Participació Ciutadana, Esther Gómez, “consensuar la carta de servicis amb tota la ciutadania a través dels consells sectorials és un dels pilars fonamentals tant de la participació com de la transparència i la rendició de comptes municipal”.

La primera carta es va redactar i va aprovar l'any 2019, i des de l'any 2022 està alineada amb els Objectius de Desenrotllament Sostenible (ODS) i amb l'objectiu de garantir la transparència, la rendició de comptes i la millora contínua dels servicis, vinculant-los amb l'Agenda 2030 i la planificació estratègica local.

Per a això, s'han desenrotllat diferents iniciatives com les jornades de dinamització a través dels Consells Sectorials integrats per tot el teixit associatiu del municipi i diferents agents influents, on s'han treballat les línies del Pla Estratègic i l'Agenda 2030, verificant la validesa dels compromisos adquirits en la Carta de Servicis, adaptant les expectatives de la ciutadania, la qual cosa suposen una millora substancial sobre els servicis oferits.

El projecte involucra a la ciutadania i associacions sectorials a través dels 14 Consells, que representen a diferents àmbits culturals, econòmics, mediambientals i socials. Estos òrgans han sigut clau en la definició i validació dels compromisos de la Carta de Servicis. A més, l'Ajuntament ha comptat amb la col·laboració de consultores externes, encarregades de la dinamització i seguiment del procés, la Universitat de València que definix el Pla Estratègic de Riba-roja i amb AENOR, que certifica la qualitat i compliment dels compromisos adquirits.