Menu Screen Reader

Menu Utilidades

Elegir Idioma

  • Imprimir
  • Contactar

Buscador

8

ORIENTACIÓN AL USUARIO

Está usted en:
  • Imprimir

Riba-roja crea una estructura municipal amb 80 empleats en teletreball i habilita un servei telefònic diari de 8 a 22 hores

El servei d'assessorament rep 389 telefonades.

'SANITAT, ECONOMÍA I HISENDA' 17 d'abril de 2020

L'Ajuntament de Riba-roja de Túria ha dissenyat una estructura municipal composta per més de 80 funcionaris i empleats públics que treballen des de les seues cases, en situació de “teletreball”, per a atendre les necessitats i demandes dels ciutadans durant l'Estat d'Alarma i el confinament derivat pel Covid-19, amb especial atenció a les famílies vulnerables, els autònoms, els comerços, els treballadors, les xicotetetes i mitjanes empreses (pimes) i els aturats.

L'equip de govern ha creat una àrea d'Economia i Hisenda en la qual també s'han integrat les àrees de Comerç i Economia Circular i el departament de Participació Ciutadana per a afrontar les qüestions laborals, econòmiques i socials, integrada per l'alcaldessa en funcions, els dos tinents d'alcalde, la tresorera municipal, la interventora i la secretària.

Un dels serveis posats en marxa durant aquesta situació excepcional ha sigut habilitar un telèfon d'atenció telefònica integrat per 8 teleoperadores que atén consultes laborals i econòmiques en horari ininterromput de 8 a 22 hores de dilluns a diumenge en el qual fins ara s'han registrat un total de 389 telefonades des de la seua posada en marxa, el passat 3 d'abril.

Del total de les telefonades ateses en aquest telèfon de Riba-roja, 247 pertanyen a persones particulars, seguides dels autònoms (100 telefonades), els propietaris de comerços (25 telefonades), empresaris (9 telefonades) i aturats (altres 8 persones), entre altres. El temps mitjà de les telefonades és de 4 minuts mentre que els dies de major demanda d'informació es va produir el passat 9 d'abril amb 86 telefonades i aquest dimecres amb altres 142 telefonades.

Les telefonades d'informació per part de les empreses constitueixen també un volum important amb altres 116 telefonades, amb una atenció mitjana de 13 minuts cadascuna d'elles, de les quals una bona part pertanyen als comerços minoristes (48), altres serveis (28), la restauració i l'hostaleria (20), seguides d'altres com la construcció (9), el sector logístic i transport (5) o els comerços majoristes (3).

Quant a les qüestions plantejades per les empreses, cal assenyalar que una bona part d'elles es tractaven sobre les ajudes que concedirà l'ajuntament local (80), les subvencions de la Generalitat Valenciana (12), altres temàtiques (9) i, finalment, ajudes als autònoms. D'elles, la meitat van ser resoltes immediatament mentre que la resta se solucionades en un termini de 24 hores.

L'ocupació és un altre dels temes exposats pels 36 sol·licitants d'informació, especialment dimarts passat i ahir dimecres, dels quals quasi la meitat s'interessaven per la situació derivada d'un Erto (expedient de regulació temporal d'ocupació), seguides d'altres qüestions com la prestació per desocupació, la prestació per cessament d'activitat, inscripció per desocupació o la formació. Una gran majoria es van solucionar al moment, unes altres es van derivar a altres departaments i la resta van quedar resoltes l'endemà.

Aquest telèfon d'assessorament complementa al que es va instaurar a l'inici de la situació de confinament en el programa “El Teu Ajuntament amb Tú”, que ha atés més de 800 telefonades, destinades a la realització de compres, recollides de medicaments en el centre de salut o farmàcies, consultes en general, consultes en serveis socials, sol·licitud de màscares, la impressió de deures escolars o tràmits de trasllat de documents amb l'administració local, entre altres.