Riba-roja de Túria reduïx la seua taxa d'atur en 39 persones al setembre i dispara la contractació laboral un 46'7% amb les millors dades registrades des de l'any 2008
Les afiliacions a la Seguretat Social se situen en 21.694 registrades en el mes d'agost passat i suposen un increment de 594 més des de gener.
'OCUPACIÓ' 10 d'octubre de 2025
La taxa d'atur va descendir en 39 persones en el mes de setembre passat a Riba-roja de Túria en passar de les 1.196 persones desocupades a l'agost a les 1.157 persones sense un lloc de treball de l'actualitat. Les dades donades a conéixer per Labora, l'organisme autonòmic dependent de la Generalitat Valenciana, mostren una millora, a més, la contractació laboral en el mateix període de temps.
Les xifres publicades revelen que este mes de setembre ha sigut el més positiu en disminució del nombre d'aturats en més de tres lustres. En concret, caldria remuntar-se al mes de setembre de l'any 2008 per a observar una taxa d'atur menor, amb 1.025 aturats en aquell moment enfront dels 1.157 aturats de l'actualitat, és a dir, una diferència de 132 persones entre els dos períodes de temps.
Les estadístiques sobre Riba-roja de Túria són, també, positives si es comparen amb les existents fa ara deu anys, quan al setembre de l'any 2015 la taxa d'aturats era de 2.100 persones enfront dels 1.157 aturats de setembre de l'any 2025, és a dir, un descens de 943 persones. I si es comparen amb les existent fa un any, les dades llancen una evolució positiva en fins a 115 aturats menys en l'actualitat.
La baixada de l'atur a Riba-roja de Túria està d'acord amb l'evolució experimentada al setembre en la resta de la Comunitat Valenciana en la qual la desocupació es va reduir en altres 2.739 persones, un 0’92% menys respecte del mes anterior. Mentres, a Espanya les xifres són, també, positives en termes interanuals, amb un descens de 153.620 persones menys respecte del mateix mes de l'any 2024.
Les dades de Labora mostren una evolució positiva a Riba-roja de Túria des de l'inici d'este mateix any, amb fins a 132 persones menys en les llistes de l'atur, amb 1.289 persones parades al gener de 2025 enfront de les 1.157 persones desocupades en este mes passat. En esta evolució, per sexes, les dones han reduït la seua taxa d'atur en 95 persones, amb 815 aturades a l'inici de l'any enfront de les 720 actuals, mentres que els hòmens ho fan amb una disminució de 37 persones, amb 474 aturats al gener enfront de 437 aturats en el mes de setembre passat.
La contractació laboral a Riba-roja de Túria és un altre dels punts en els quals s'ha produït un increment de fins a 46’7% entre els dos mesos últims, amb 1.077 contractes formalitzats a l'agost enfront dels 1.580 contractes rubricats al setembre. A més, cal afegir un increment en quasi 100 contractes entre els quals s'han formalitzat ara, els citats 1.580 contractes, enfront dels 1.489 aprovats al setembre del passat any 2025.
Per sectors d'activitat, del total dels contractes realitzats 1.149 d'ells es van formalitzar en el sector dels servicis, altres 284 contractes corresponen al sector de la indústria, altres 105 són de l'àmbit de l'agricultura i, finalment, 42 pertanyen al sector de la construcció. D'ells, 524 es van formalitzar en hòmens entre 25 i 44 anys, altres 284 també van correspondre a hòmens majors de 44 anys i 278 van ser hòmens menors de 25 anys.
Quant a les afiliacions a la Seguretat Social a Riba-roja de Túria, les dades del Govern d'Espanya situen en 21.694 les persones afiliades en la localitat, amb 19.692 treballadors en el règim general, altres 1.834 persones en el règim d'autònoms i, finalment, altres 99 en persones ocupades en la llar i 69 en treballs del món agrari. Entre gener i agost, les afiliacions han passat de 21.100 a 21.694, respectivament.
L'alcalde de Riba-roja de Túria, Robert Raga, ha afirmat que els descensos en atur registrat i augment en afiliacions a la Seguretat Social i formalització de contractes “és la mostra d'una evolució que s'està experimentant en el nostre municipi des de fa mesos i ens assenyalen que ha de ser este el camí a continuar perquè la desocupació continue descendint i es generen noves oportunitats, creant per a això les condicions idònies que permeten la instal·lació de noves empreses i activitats econòmiques”.
Compartir
¿Te sirvió? ¡Compártelo!
Contenido eliminado correctamente
Contenido añadido a portada de sección
Contenido añadido a Zona de Home