Menu Screen Reader

Menu Utilidades

Elegir Idioma

  • Imprimir
  • Contactar

Buscador

9

ORIENTACIÓN AL USUARIO

Está usted en:
  • Imprimir

Riba-roja incorpora al pla de contractació de 2025 el programa de l'ArribaBus que connecta amb els polígons industrials i dona servici a més de 27.500 viatgers a l'any

L'equip de govern dona compte al ple municipal dels nous contractes públics que passen a formar part del pla de contractació d'este any 2025.

'CONTRACTACIÓ' 9 de juliol de 2025

L'equip de govern del PSPV a l'Ajuntament de Riba-roja de Túria ha donat compte al ple municipal dels nous contractes públics que passen a formar part del Pla de Contractació corresponent a l'any 2025. El servici de l'Arribabus és un dels programes que passen a formar part del mateix amb un contracte estipulat en 1 milió d'euros.

El pla de contractació d'enguany també ha inclòs en la mateixa sessió plenària el contracte del servici d'assistència tècnica per al modelatge de la predicció hidrogràfica a Riba-roja de Túria enfront de les intensitats de les pluges produïdes en la Dana del passat mes d'octubre. Este sistema permet la predicció d'episodis de fortes pluges amb la suficient antelació per a adoptar les mesures oportunes.

Este nou contracte s'ha valorat en un total de 5.989’50 euros anuals que passen a formar part del pla d'este any 2025 que va ser aprovat pel ple a la fi del passat mes de gener. El pla corresponent a enguany està valorat en un total de 23’2 milions d'euros i en ell es definixen les necessitats dels diversos departaments i àrees municipals en coordinació amb l'àrea de Contractació Pública.

El servici Arribabus es va posar en marxa l'any 2016 per a atendre la demanda existent per a connectar el nucli urbà de Riba-roja de Túria amb les més de 1.000 empreses dels diversos polígons industrials situats en l'àrea sud del terme municipal. D'esta manera, es milloren les polítiques de mobilitat impulsades des de l'ajuntament amb el nucli urbà i amb el veí municipi de Loriguilla i la urbanització de la Reva.

La bona acceptació del servici de l'Arribabus entre els veïns de Riba-roja de Túria i els treballadors dels diversos polígons industrials es traduïx amb un increment notable, any rere any, dels servicis d'este mitjà de transport públic. De fet, este mitjà de transport municipal oferix servici a més de 27.500 viatgers a l'any en la localitat i, també, és utilitzat pels usuaris d'altres servicis públics.

El pla de contractació es va començar a aplicar a partir de l'any 2019 amb l'objectiu d'augmentar l'eficiència dels diversos departaments en la gestió dels recursos públics de l'Ajuntament de Riba-roja de Túria. D'esta manera, el pla permet un major control i una eficiència i eficàcia en la gestió dels recursos públics en preveure amb la suficient antelació els diversos contractes que es duen a terme al llarg de l'any.

En el Pla de Contractació de 2025 de Riba-roja de Túria s'inclouen algunes novetats per a incrementar l'eficiència i eficàcia, augmentar la qualitat en les contractacions municipals i facilitar la participació de Pimes, de manera que s'ha adequat la planificació contractual al pressupost, s'ha acrescut la coordinació de les diverses àrees municipals, s'ha millorat la participació ciutadana, s'ha augmentat la transparència i s'ha fomentat la innovació i s'ha facilitat i garantit l'execució del programa.

En el pla de contractació d'enguany s'han disposat un total de 190 contractes públics a Riba-roja de Túria en raó als citats 23’2 milions d'euros al llarg de l'exercici de 2025 i en ell s'han inclòs, a més, els 17 Objectius de Desenrotllament Sostenible (ODS) inclosos, al seu torn, en l'Agenda 2030 referits a aspectes com la salut, el benestar, la indústria, la innovació o les infraestructures, entre altres.

L'alcalde de Riba-roja de Túria, Robert Raga, ha afirmat que el pla de contractació d'enguany “constituïx un eix fonamental en la gestió dels recursos públics que permet una major eficiència i eficàcia dels mateixos i, per tant, redunda a l'hora d'oferir als nostres veïns i veïnes uns servicis municipals de qualitat d'acord amb les necessitats i les demandes”.