Menu Screen Reader

Menu Utilidades

Elegir Idioma

  • Imprimir
  • Contactar

Buscador

8

ORIENTACIÓN AL USUARIO

Está usted en:
  • Imprimir

Riba-roja reclama a fomento un ramal de mercancías en la C-3 para conectar el parque logístico con el puerto de Valencia

Foment deixa fora de les seues prioritats aquesta petició de l'ajuntament

17 de Gener de 2018


L'Ajuntament de Riba-roja de Túria ha reclamat al Ministeri de Foment la construcció d'un nou branc de mercaderies en la línia de rodalies C-3 per a connectar les empreses del Parc Logístic de València (PLV) amb el port després d'anys d'esperes i promeses incomplides pel govern central. El ministeri té previst augmentar les inversions en tota Espanya en matèria de rodalies -al voltant de 800 milions d'euros- però en cap cas està prevista la construcció del citat branc.

La construcció del branc de mercaderies destinat a Riba-roja de Túria ha de portar aparellada, a més, una línia destinada als propis treballadors que es dirigeixen a les empreses del parc logístic de manera que tant els productes que traslladen aquestes signatures com els empleats de les mateixes es puguen beneficiar notablement de trajectes més còmodes i ràpids.

El parc logístic ocupa una extensió de més de 800.000 metres quadrats de terrenys situat en el terme municipal de Riba-roja de Túria la principal activitat del qual se centra a oferir sòl destinat a les empreses per a emmagatzemar mercaderies que, posteriorment, es traslladen en contenidors gràcies a la seua situació estratègica, situat a 10 quilòmetres de l'aeroport de València, a 25 del port i de la capital valenciana i a escassos 90 quilòmetres del port de Castelló.

La petició del consistori se sustenta en les reivindicacions per part de les empreses i dels treballadors sobre la necessitat de millorar les comunicacions entre aquest centre logístic i la capital valenciana, de manera que les mercaderies es puguen traslladar amb el menor temps possible.
A més, els empleats de les citades empreses també han de traslladar-se des dels seus domicilis fins al lloc de treball en el parc logístic en mitjans de transports privats ja que aquest àrea manca de cap tipus de connexió pública a pesar que són centenars els empleats existents en ella. D'aquesta forma, es milloraria tant en el temps dels desplaçaments com en la comoditat.

La reivindicació de l'Ajuntament de Riba-roja de Túria té el seu origen fa uns anys per la necessitat de modernitzar el trasllat de les mercaderies al port de València de manera que puga augmentar, al mateix temps, el volum dels productes que es transporten entre tots dos llocs així com la seua agilitat. De fet, en els últims mesos ha experimentat un auge enorme la demanda de sòl per part d'empreses de l'arc mediterrani que sol·liciten el seu interès per la seua instal·lació.

L'alcalde de Riba-roja de Túria, Robert Raga, ha subratllat la importància "de connectar millor el parc logístic amb els principals punts de destinació de les mercaderies d'aquestes empreses de manera que puguem oferir majors atractius i al·licients perquè altres signatures puguen instal·lar-se en aquesta zona, fins al punt que actualment som un dels eixos industrials més importants de la Comunitat Valenciana".

Raga ha afegit que durant els últims mesos "estem rebent multitud de peticions d'empreses que tenen com a objectiu principal adquirir sòl en el parc logístic des d'on desenvolupar la seua activitat ja que estem situats en un lloc privilegiat, tant per carretera, com per aire i per mar, encara que para açò fa falta que el govern central amb el Ministeri de Foment al capdavant es decidisquen a portar obres tan importants com el branc de mercaderies com la millora i l'ampliació de la nacional III com el by-pass".

L'Ajuntament de Riba-roja ha recordat que, a dia d'avui, encara queden pendents algunes obres i projectes com l'augment de la freqüència mitjançant l'electrificació i la via doble de la línia, l'adequació de les estacions i la construcció de les noves previstes, la integració de la línia C3 amb el baixador de les Cuevas d'Utiel i l'estació de Camporrobles, restablir el servei del baixador a Setaigües, una connexió amb la xarxa del metro, millorar el trajecte comprès entre Bunyol i Camporrobles, una millora de l'accessibilitat per a les persones amb mobilitat reduïda i, finalment, l'obtenció dels certificats de qualitat d'aquest servei de transport.