Menu Screen Reader

Menu Utilidades

Elegir Idioma

  • Imprimir
  • Contactar

Buscador

8

ORIENTACIÓN AL USUARIO

Está usted en:
  • Imprimir

El servei de recollida d'efectes de Riba-roja retira 130 tones durant el primer semestre de 2019

La recollida gratuïta de residus voluminosos a domicili ha rebut 1.613 avisos en 8 mesos.

'SERVEIS PÚBLICS' 5 de septiembre de 2019

Els mobles i efectes abandonats en la via pública suposen un dels principals problemes de neteja del municipi i generen nombroses molèsties als ciutadans. A fi d'atallar aquesta situació, l'Ajuntament de Riba-roja, a través de la Societat d'Agricultors de la Vega (SAV) va intensificar fa uns mesos la recollida de residus voluminosos.

Un servei gratuït que contempla la recollida de mobles, efectes i tot tipus d'objectes domèstics a domicili que pel seu volum no poden depositar-se al costat de la resta de fem ordinari.

Mitjançant una telefonada al número gratuït 900 714 318 de 9.00 a 21.00 hores, els ciutadans i ciutadanes poden donar l'avís per a la recollida dels efectes, que els serveis municipals realitzaran els dijous en horari nocturn en el nucli urbà i els dimarts al matí a les urbanitzacions.

Aquest servei atén principalment la recollida d'aquells efectes els propietaris dels quals han donat prèviament l'avís a través de l'Oficina Neta i l'han depositat a les portes del seu domicili.

Durant el primer semestre de 2019 s'han recollit un total de 130 tones de residus voluminosos, la qual cosa suposa un increment de quasi el 100% en els últims dos anys. La major part d'aquests efectes responen a mobles, taules, fustes, matalassos o electrodomèstics.

“L'increment registrat demostra un major compromís i conscienciació ciutadana en favor d'una correcta gestió i protecció del medi ambient”, assegura el regidor de Serveis Públics, Rafa Gómez, qui ha destacat la “efectivitat de l'oficina Riba-roja Neta que atén i canalitza totes les queixes i reclamacions referides a serveis públics”.

L'edil ha matisat “la importància que els veïns i veïnes no depositen els efectes en els contenidors, ja que els serveis de recollida no poden atendre aquestos casos”.

Durant el primer semestre de 2019 es van rebre un total de 1.069 telefonades al servei d'informació telefònica. El mes de juny va ser el que major nombre d'incidències va registrar.

L'Oficina Riba-roja Neta va comptabilitzar també 381 telefonades des de gener fins a agost, referents a la recollida de poda, que es realitza els dimecres en nucli urbà, els dilluns i dijous en la zona nord  i els dimarts i divendres en Masia de Traver, Reva, València la Vella, Pous i la Llobatera. Aquest servei municipal és totalment gratuït i facilita als ciutadans la retirada de les seues restes vegetals sense necessitat de desplaçar-se a l'Ecoparc municipal. Aquests residus s'han de col·locar en bosses tancades el pes de les quals no podrà ser superior a 15 kg per a evitar desbordaments de les restes.

D'altra banda, l'Ecoparc és un altre dels serveis públics gratuïts disponibles per a la recollida, selecció i reciclatge de tota mena de residus. L'horari està operatiu de dilluns a dissabte de 08.00 a 14.00 i de 16.00 a 20.00 hores.

L'Ajuntament de Riba-roja disposa del correu ribarojaneta@ribarroja.es i la línia telefònica gratuïta 900 714 318 per a l'atenció ciutadana.