Menu Screen Reader

Menu Utilidades

Elegir Idioma

  • Imprimir
  • Contactar

Buscador

9

ORIENTACIÓN AL USUARIO

Está usted en:
  • Imprimir

Riba-roja de Túria disposarà d'una parada de metro en el centre urbà en la pròxima legislatura

El president de la Generalitat i l’alcalde de Riba-roja firmen el protocol per a la prolongació de la línia 9 de metro en l'acte d'inauguración de baixador de València de Vella.

'TRANSPORT' 31 de juliol de 2018

Amb motiu de l’acte oficial de la posada en marxa del nou baixador de València la Vella, El president de la Generalitat Ximo Puig i l’alcalde de Riba-roja de Túria, Robert Raga han firmat este matí el protocol d’intencions per a l’inici dels tràmits de l’inici del projecte que possibilitarà la prolongació de la línia 9 de metro i la construcció d’una estació en un lloc cèntric, pròxim a la històrica estació de rodalia de la línia ferroviària. Este protocol posa de manifest la voluntat per part de la Generalitat i l’executiu local de possibilitar l’inici dels tràmits que posen en marxa estes obres, així com impulsar totes les iniciatives encaminades en esta direcció que es consideren necessàries.

L’alcalde de Riba-roja del Túria, Robert Raga junt la corporació municipal han rebut el president de la Generalitat, Ximo Puig i a la consellera de Vivenda, Obres Públiques i Vertebració del Territori, Mª José Salvador; el director General d’Obres Públiques, Carlos Domingo i el director Gerent de FGV, Juan Andrés Sánchez que han realitzat el trajecte des de l’estació de metro de Riba-roja de Túria fins al nou baixador de València la Vella. A més de les autoritats, centenars de veïns de Riba-roja de Túria també han presenciat l’arribada del metro a la nova instal·lació ferroviària, entre estos les dos associacions de veïns de València la Vella i la Plataforma Ciutadana Metro Ja, agents actius d’esta reivindicació.

Els veïns i veïnes de la urbanització València la Vella de Riba-roja de Túria ja tenen a la seua disposició el nou baixador de metro que facilitarà la comunicació i el transport entre la ciutat i la seua àrea metropolitana en aproximadament 30 minuts. La demanda d’esta nova infraestructura havia sigut una constant des que la línia 9 Metrovalencia es va posar en marxa. Línia que fins hui passava per la urbanització de València la Vella sense efectuar parada, deixant els veïns amb l’única opció d’haver de desplaçar-se a Masia de Traver o La Presa per a poder utilitzar este transport públic.

Este baixador va començar a fer-se realitat quan es va aprovar una partida per a la construcció del mateix fa menys d’un any i que donava resposta al que molts ja qualificaven de “demanda històrica” després de comptar amb més de deu anys de protestes provinents dels veïns de la dita urbanització.

 “S’ha complit un compromís de la Generalitar amb el poble de Riba-roja de Túria. El baixador de València la Vella és fruit d’una reivindicació veïnal de la mà dels diferents grups polítics per a dotar a esta zona d’un servei públic de transport que garantira la mobilitat de tots els ciutadans. A més, amb esta nova infraestructura obrim una nova via per a atraure un turisme interessat en el patrimoni històric de la zona de Riba-roja de Túria”, ha assegurat l’alcalde de Riba-roja, Robert Raga.

Raga ha destacat la tradició ferroviària de Riba-roja “on hem tingut un tren de rodalia que ens portava a l’Estació del Nord durant 130 anys en 35 minuts, per això continuarem reclamant la inversió que possibilite recuperar el que vam perdre”

El president de la Generalitat, Ximo Pug ha subratllat la importància que  “l’àrea metropolitana que València té estiga cada vegada més unida perquè els ciutadans tinguen les millors oportunitats de viure en tranquil·litat, serenitat i amb la major disponibilitat de serveis públics de qualitat. Esperem que l’acord que acabem de firmar per a l’any que ve siga el començament perquè l’any que ve es redacte el projecte i en la pròxima legislatura arribe el metro al centre de Riba-roja”.

Baixador València La Vella

El nou baixador de València La Vella de Metrovalencia compta amb una andana situada en el marge nord de la via, al costat de la urbanització, de 90 metres de longitud i una amplària de 4 metres, que està situat a 1.375 metres de la parada de Masia de Traver i a 2.224 metres de la de La Presa.

Les obres executades per la Conselleria de Vivenda, Obres Públiques i Vertebració del Territori han comptat amb un pressupost de 453.193 euros.

Les característiques de tots els elements de pavimentació, mobiliari, senyalètica, parada, etcètera, són iguals als instal·lats en la resta de la Línia 9 d’eixa zona per a mantindre una coherència estètica i funcional amb les altres parades, i es garantix la completa accessibilitat a l’andana amb una rampa de suau pendent i plataformes per a persones de mobilitat reduïda, entre l’andana i el material mòbil.

L’actuació s’ha completat per mitjà de la instal·lació d’enllumenat, cameres de circuit tancat de televisió, intèrfon, validadora, megafonia, senyalètica i mobiliari urbà. Entre estos últims elements destaca una marquesina de formigó blanc que ressaltarà l’actuació.

Així mateix, s’ha previst l’enjardinament de l’entorn a l’andana i la creació d’una zona d’aparcament de 38 places per mitjà del condicionament dels vials adjacents, una d’elles reservada per a persones de mobilitat reduïda.

Línia 9 de Metrovalencia

La Línia 9 de Metrovalencia es va inaugurar el 6 de març de 2015 i permet a les persones que habiten a Riba-roja de Túria accedir al centre de València en poc més de 30 minuts, amb una freqüència de 30 minuts els dies ordinaris i cada 40 minuts en servei intermedi i en festius. En el servei ordinari s’oferixen 128 circulacions; en el servei intermedi, 100 circulacions; i en festius ,78 circulacions. En 2017 esta línia va desplaçar a 8.070.682 persones.

La connexió de la Línia 9 part des de l’estació d’Alboraya-Peris Aragó de Metrovalencia en direcció a Aeroport. Des de l’estació de Roses continua el seu recorregut fins a Riba-roja de Túria, la qual cosa permet la connexió d’esta població i de les zones residencials i industrials limítrofs amb el centre de València.

La prolongació en el tram entre Roses i Riba-roja té una longitud de 9.467 metres i compta amb quatre estacions, dos en el terme municipal de Manises: La Cova i La Presa; i altres dos en el de Riba-roja: Masia de Traver i Riba-roja del Túria.

La Generalitat hi ha invertit més de 40 milions d’euros en el projecte d’ampliació, i FGV, 5,3 milions d’euros en el procés de senyalització, sistema de seguretat ATP, energia i comunicacions.