'Un Castell de Música': Una nova aposta cultural en Riba-roja
La primera cita tindrà lloc el dissabte 5 d'abril a les 19.00 hores i comptarà amb un concert de piano a càrrec d'Andreu Soler qui presentarà el seu últim CD.
'CULTURA' 4 d'abril de 2025
L'Ajuntament de Riba-roja, a través de l'àrea de Cultura, ha posat en marxa una nova iniciativa cultural: "Un Castell de Música", un projecte que busca consolidar la Sala Noble del Castell com un espai de referència per a la música en viu.
Esta emblemàtica sala destaca per la seua extraordinària acústica, la qual cosa la convertix en un lloc ideal per a concerts i gravacions de discos. A més, este espai s'utilitza amb freqüència per a les audicions dels alumnes del Conservatori Professional de Música.
Amb esta iniciativa, s'establirà un calendari anual d'esdeveniments amb concerts de solistes, música de cambra, corals i altres agrupacions, incloent-hi artistes locals, nacionals i internacionals que han mostrat interés a utilitzar la sala per a les seues gravacions. En coordinació amb el Conservatori Professional de Música també es preveuen classes magistrals impartides per diversos dels concertistes en coordinació amb la direcció del Conservatori, amb l'objectiu d'enriquir la formació acadèmica i artística dels estudiants.
Este projecte suposa una gran oportunitat perquè Riba-roja, amb la seua profunda tradició musical, gaudixca de concerts de primer nivell en un entorn únic.
Pròxims concerts en "Un Castell de Música":
5 d'abril – Andreu Soler, concert de piano i presentació del seu últim CD. Director de diverses corals, entre elles Veus del Túria i compositor premiat.
11 de maig – Matt Baker, concert de piano. Serà la seua segona gravació a la Sala Noble del Castell.
29 de maig – Projecció d'una pel·lícula de cinema mut amb acompanyament en directe al piano per José Alberto Quintana (Illes Canàries).
26 de juny – Xarrada i concert de clavecí roïal a càrrec de Pablo Gómez Ábalos, qui presentarà el seu segon CD gravat en la mateixa Sala Noble del Castell. Li acompanyarà Rafael Sánchez Guevara, músic que viatjarà expressament des de Mèxic. Cal destacar que només existixen dos instruments d'este tipus en el món.
"Amb "Un Castell de Música", Riba-roja reafirma la seua aposta per la cultura i la música en directe, oferint a veïns, visitants i alumnat del Conservatori una experiència única en un entorn històric incomparable" - apunta el regidor de Cultura, José Manuel Vila.
Compartir
¿Te sirvió? ¡Compártelo!
Contenido eliminado correctamente
Contenido añadido a portada de sección
Contenido añadido a Zona de Home