Menu Screen Reader

Menu Utilidades

Elegir Idioma

  • Imprimir
  • Contactar

Buscador

9

ORIENTACIÓN AL USUARIO

Está usted en:
  • Imprimir

L'Ajuntament exigix 6'7 milions d’euros d'inversió a una promotora per a concloure les obres d'un PAI aprovat l’any 2005

El ple reclama a la mercantil una planta baixa valorada en altres 1'6 milions.

'URBANISME' 16 de gener de 2017

L’Ajuntament de Riba-roja de Túria ha aprovat per majoria absoluta una resolució del govern local en què s’exigix a l’agent urbanitzador de la unitat d’execució de Pacadar -en l’àrea oest del terme- la conclusió de les obres d’esta actuació urbanística l’origen de la qual es remunta a l’any 2005 quan es va rubricar el corresponent conveni entre ambdós parts, consistori i mercantil.

L’acord plenari ha sigut ratificat per l’equip de govern i per Riba-roja Pot i Ciutadans i l’abstenció del Partit Popular. L’àrea afectada va acollir durant dècades l’activitat econòmica de l’empresa Pacadar, dedicada a la fabricació de bigues, fins que l’any 2005 va decidir traslladar-se a la localitat de Buñol.

El conveni subscrit preveia, entre altres, l’execució de les obres d’urbanització, l’entrega a l’ajuntament de les parcel·les dotacionals, una parcel·la edificable urbanitzada i l’entrega d’una planta baixa de 2.000 metres quadrats construïts. Es fixava un termini màxim de 7 anys per a l’execució dels esmentats compromisos. El projecte d’urbanització va ser firmat al març de 2009, per la qual cosa el termini d’execució està, actualment, caducat. La mercantil Promociones y Propiedades Espacio Habitat va adquirir les propietats de Pacadar i va subrogar tots els seus drets i obligacions.

El ple de l’ajuntament va instar el passat 14 de desembre de 2015 a la mercantil a aportar en el termini d’un mes un pla de treball sobre la finalització de les obres i la constitució d’unes garanties sobre les mateixes. L’empresa va respondre que havia complit part de les obligacions -trasllat de l’activitat i desallotjament dels terrenys, cessió de terrenys per extensió de 27.455 metres quadrats i un pagament de compensació econòmica a l’ajuntament d’1'4 milions- a falta de la urbanització i l’entrega de la parcel·la edificada i la planta baixa a favor de l’ajuntament.

No obstant això, esta empresa es troba actualment en situació concursal es nega a complir els requeriments de l’acord del ple del 14 de desembre de 2015, la qual cosa motiva una paralització de l’actuació urbanística.

Els informes de la secretària i de l’arquitecte municipal constaten que la paralització de les obres "genera perjuís urbanístics que es tracta d’una unitat d’execució situada en el centre del sòl urbà, amb un buit que incidix sobre el paisatge urbà i en el desenvolupament del municipi; per esta raó es fa necessari insistir en l’exigència de complir el conveni en un termini raonable davant de la falta de fixació d’un pla de treball per part de la mercantil".

Davant de la falta d’un calendari d’actuació per part de l’urbanitzador, el ple ha aprovat un pla alternatiu en què es fixa un termini de 6 mesos per a l’inici de les obres del pla urbanístic, altres 12 mesos per a l’execució del 20% de les mateixes, 18 mesos per al 40%, 24 mesos  per al 60% de les obres, 30 mesos per al 80% del pla i, finalment, 36 mesos per a l’execució total.

A més, el ple ha aprovat penalitzacions de 0'12 euros diari per cada 601 euros del preu de la urbanització deixat d’executar, al marge d’establir una garantia del 7% de les seues obligacions i un altre 5% del valor de les càrregues d’urbanització. Així, les càrregues d’urbanització estan fixades en 6'7 milions d’euros i se li reclama una garantia de 337.675 euros "per a assegurar el compliment del conveni" i en el cas que les obres no s’inicien en dotze mesos "es considerarà que hi ha una causa de resolució del conveni" al marge de les penalitats econòmiques que concorregueren.