Què és?
L’O.M.I.C. s’un servici municipal d’atenció directa i gratuïta a través del qual tots els ciutadans poden sol·licitar informació sobre els problemes que poden afectar-los com a consumidors, garantint l’exercici dels seus drets.
Amb quina finalitat treballem?
Informar i orientar els consumidors en l’exercici dels seus drets.
Rebre reclamacions i denúncies dels consumidors.
A qui va dirigit?
L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor està dirigida principalment a tots els veïns i veïnes del municipi.
Quins servicis oferim?
Atenció personalitzada a consultes, de forma presencial, telefònicament, o via e-mail.
Anàlisi i tramitació de denúncies, queixes i reclamacions.
Mediació entre les parts per a la resolució de determinades qüestions.
Arxiu legislatiu i formatiu.
Com reclamar?
En cas que es produïsca una vulneració dels drets del consumidor o usuari, el primer pas serà reclamar davant el proveïdor del ben o servei, emplenant, si és necessari, la corresponent fulla de reclamacions que tots ells han de tenir a la disposició dels seus clients o contactant amb el seu Servei d'Atenció al Client.
Si aquest no atén la seua pretensió, pot interposar una reclamació per a tractar de reparar el dany patit, acudint a l'O.M.I.C.
No ha d'oblidar que tots els comerços i empreses de serveis han de tenir aquestes fulles de reclamacions a la disposició dels clients.
Com reclamar en l’O.M.I.C.?
Acudint personalment a les oficines de l’Agència de Desenvolupament Local, per correu electrònic o correu ordinari, obtindran tota la informació per a omplir el Full de reclamació que junt amb tota la documentació que estimen oportuna per a fonamentar la mateixa n'hi haurà de presentar-se pel Registre d'Entrada o, si posseïx certificat digital, en la Seu Electrònica de l'Ajuntament.
Ha d'acreditar-se amb el seu nom, D.N.I., adreça i telèfon de contacte, identificar a l'establiment que es reclama i detallar els motius de la reclamació i sol·licitud que es realitza (devolució de diners, canvi de producte, arranjament d'avaria, etc.). No oblide signar la seua sol·licitud. Adjuntar factures, contractes o resguards que ajuden a l'esclariment dels fets.
Quins drets té com a consumidors?