Menu Screen Reader

Menu Utilidades

Elegir Idioma

  • Imprimir
  • Contactar

Buscador

9

ORIENTACIÓN AL USUARIO

Está usted en:
  • Imprimir

L'Ajuntament de Riba roja instal·la un nou sistema de comunicació per a millorar l'accessibilitat dels servicis públics digitals a la ciutadania

El nou Assistent Virtual Intel·ligent (AVI) resoldrà de manera immediata les consultes més freqüents dels veïns i veïnes.

'NOVES TECNOLOGIES' 17 de maig de 2024

L'Ajuntament de Riba roja de Túria ha iniciat un projecte de modernització que permetrà millorar l'accessibilitat dels servicis públics digitals a la ciutadania i a les empreses que interaccionen amb el consistori. El projecte ha sigut finançat dins del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència – Fons Next Generation- amb cost total de 165.447,98€, dels quals el consistori ha aportat 7.861,40€.

Es tracta d'un nou mètode de comunicació a través de cartelleria digital, un sistema de debat, captura i gravació de vídeo i control per al saló de plens municipal, un assistent virtual intel·ligent i la integració amb plataformes de l'Administració general de l'Estat.

El projecte inclou la creació d'un sistema de cartelleria digital que té com a finalitat incorporar servicis d'atenció a la ciutadania 24 hores i 365 dies a l'any, a través de ferramentes de “cartelleria digital” situats en diversos edificis municipals. D'esta manera es permetrà mostrar contingut multimèdia, com a imatges i vídeos que faciliten la recepció d'informació a la ciutadania amb una major flexibilitat i immediatesa i estalviant costos de la publicitat informativa.

Es tracta d'una tecnologia cada vegada més aplicada per les administracions públiques, basada en solució de Digital Signage. És un servici de ràpid i senzill desplegament format per una plataforma cloud amb una interfície d'usuari atractiva, àgil i fàcil d'usar pensada perquè qualsevol persona puga manejar-la de manera intuïtiva des d'un navegador web per a millorar la comunicació amb el ciutadà.

Una altra de les solucions noves és la instal·lació d'un sistema de debat del saló de plens amb majors funcionalitats i adaptat a les noves necessitats, com les derivades de l'època de la pandèmia de la Covid. Este sistema de debat i vot electrònic permetrà el seu ús en les instal·lacions de l'ajuntament, al mateix temps que admet també la participació remota de les persones que per motius de salut o altres no pogueren estar presencialment formant part del ple.

Un sistema compost per determinats elements de maquinaria d'àudio, vídeo i control així com elements de programari i servicis en el núvol que facilitaren la comunicació. Es completarà amb una càmera robotitzada que seguirà a qui estiga parlant sense intervenció d'un tècnic operador. Els plens es continuaran retransmetent en directe i es gravaran per a ser emesos amb posterioritat.

Paral·lelament, el consistori implementarà un sistema Assistent Virtual Intel·ligent (AVI) o bots conversacionals, que permetran atendre incidències prenent com a punt de partida les preguntes més freqüents dels usuaris. Esta ferramenta oferix a la ciutadania disponibilitat 24 hores els 7 dies de la setmana amb capacitat per a donar respostes instantànies i d'alta qualitat a milers de persones de manera simultània.

Gràcies a la intel·ligència artificial, el nou assistent intel·ligent permetrà respondre a les qüestions més comunes que realitzen els veïns i veïnes, com les relacionades amb l'empadronament, la domiciliació d'impostos, el medi ambient o sobre els esdeveniments turístics i culturals que es realitzen en el municipi.

També, l'Ajuntament desenvoluparà la integració amb diverses plataformes de l'administració general de l'Estat, millorant la interoperabilitat de servicis bàsics d'administració digital. A partir de la seua posada en marxa, el ciutadà/na podrà accedir des de qualsevol dispositiu a tots els seus expedients presentats en l'administració general, les comunitats autònomes, diputacions o ajuntaments, mitjançant una identificació vàlida, com DNIe, certificat electrònic, cl@ve, etc.

L'alcalde de Riba-roja, Robert Raga ha destacat la implementació d'estes solucions “que estan dirigides a millorar la proximitat i atenció a la ciutadania, que permeten solucionar part de la problemàtica patida durant la pandèmia, que va posar en relleu la incapacitat d'atendre un gran nombre de consultes dels ciutadans, problema que ja estava patent en l'administració pre pandèmia i que es va agreujar durant la mateixa” i ha afegit, “este projecte respon a la nostra aposta per una administració electrònica moderna, innovadora i adaptada a les necessitats actuals”.