Menu Screen Reader

Menu Utilidades

Elegir Idioma

  • Imprimir
  • Contactar

Buscador

9

ORIENTACIÓN AL USUARIO

Está usted en:
  • Imprimir

Riba-roja aprova ampliar a 65 els compromisos de qualitat dels servicis públics i eleva a 164 els indicadors de seguiment per a l'any 2024

Este instrument permet dur a terme una rendició de compte davant la ciutadania sobre els servicis públics que es presten.

'PARTICIPACIÓ CIUTADANA I TRANSPARÈNCIA' 13 de maig de 2024

El ple de l'Ajuntament de Riba-roja de Túria ha aprovat la Carta de Servicis corresponent a l'any 2024 en la qual amplia els departaments municipals, els nous compromisos amb els servicis públics i el nombre d'indicadors de control. La Carta de Servicis impulsada per l'equip de govern ha comptat, a més, amb el suport de Compromís i Esquerra Unida Podem i l'abstenció del PP i Vox.

Esta carta de servicis és un instrument municipal que permet transmetre els compromisos de qualitat dels servicis que gestionen i presten les administracions públiques en resposta a les necessitats i expectatives dels ciutadans, a més de garantir la transparència en l'activitat pública. D'esta manera, s'amplien els compromisos amb la ciutadania i els agents socials en cerca de la qualitat i la millora dels servicis.

La Carta de Servicis de 2024 a Riba-roja de Túria aprovada pel ple municipal incorpora tres nous departaments com a Atenció a la Ciutadania, Registre i Padró i, finalment, Secretaria i Cultura. A més, s'incorporen deu nous compromisos dels quals sis corresponen a les noves àrees i la resta són variacions de les àrees participants, i un increment d'indicadors, que passen de 124 a 164 en total.

Este instrument permet dur a terme una rendició de compte davant la ciutadania sobre els servicis públics que es presten, amb una millora substancial en el seguiment dels objectius fixats per a enguany, una ampliació en la redacció d'alguns dels compromisos i, especialment, els indicadors de control municipal en els quals s'inclouen, també, l'anàlisi per gènere en aquells casos necessaris i els impactes estimats.

El text aprovat pel ple municipal de Riba-roja de Túria subratlla que els compromisos de la Carta de Servicis “es formulen amb la participació interna dels departaments municipals, així com la participació a nivell extern de la ciutadania en general, a través de l'aplicació municipal i de les queixes i suggeriments presentats mitjançant la seu electrònica, així com els Consells sectorials.

La Carta de Servicis se certifica d'acord amb la normativa espanyola que acredita el compromís de l'Ajuntament de Riba-roja de Túria en el compliment dels paràmetres inclosos en el mateix document, de manera que s'obtinga la màxima satisfacció de les persones que perceben els citats servicis. La certificació implica la comunicació al públic, a la ciutadania i als agents socials del grau de compliment dels compromisos.

La certificació de la Carta de Servicis se centra, sobretot, en les expectatives de la ciutadania i els agents socials mitjançant dinàmiques participatives i una escolta activa dels propis veïns i veïnes mitjançant l'aplicació municipal, les xarxes socials, els consells sectorials i, a més, amb un seguiment del contingut de la carta, a més, del control quadrimestral que es duu a terme.

Cap recodar que la primera carta es va redactar i va aprovar l'any 2019 a la qual van seguir les cartes dels anys següents, la de l'exercici de 2020 i la carta aprovada l'any 2021. En l'edició de l'any 2022 es van adquirir nous compromisos, a més de la celebració d'una fira anual d'associacions i la incorporació del departament de Ribalicita. En l'edició de 2023 els compromisos van passar de 53 a 55 i us indicadors es van incrementar de 95 a 124 en total.

L'alcalde de Riba-roja de Túria, Robert Raga, ha afirmat que la Carta de Servicis “és el reflex i la prova màxima que des del govern municipal hem posat en marxa en la gestió dels recursos públics com a compromís per fomentar la participació dels ciutadans en el dia a dia del municipi i al mateix temps és una forma essència de garantir la transparència a l'ajuntament”.