Menu Screen Reader

Menu Utilidades

Elegir Idioma

  • Imprimir
  • Contactar

Buscador

8

ORIENTACIÓN AL USUARIO

Está usted en:
  • Imprimir

Riba-roja crea una oficina per a reduir la bretxa digital de les empreses i particulars que opten a la licitació de contractes públics

El ple aprova per majoria una proposta de l'equip de govern

7 de Febrer de 2018


El ple de l'Ajuntament de Riba-roja de Túria ha aprovat la creació d'una oficina municipal d'atenció a les empreses que opten als processos de licitació dels contractes públics amb l'objectiu principal d'augmentar la transparència en els processos administratius d'adjudicació. La proposta de l'equip de govern -format pel PSPV, Compromís i Esquerra Unida- va comptar amb el respatler de Ciutadans i el Partit Popular i el vot en contra de Riba-roja Pot.

L'engegada de l'oficina d'atenció i assessorament a les persones físiques o jurídiques que opten als contractes públics és la implementació a la proposta aprovada al maig de 2017 amb la fase de licitació electrònica generalitzada que permet múltiples avantatges com una reducció dels temps, despeses, preu de l'adjudicació, augment de la transparència, de la concurrència i el compliment efectiu de les garanties legals previstes d'acord a normativa vigent.

L'aprovació municipal suposa, en la pràctica, el compliment de les lleis europees que regeixen aquest tipus de procediments com l'obligació de la tramitació electrònica de tots els expedients de licitació com a màxim a mitjan any 2018 així com la llei de contractes del sector públic que insisteix en la utilització dels mitjans electrònics, informàtics i telemàtics.

L'Ajuntament de Riba-roja de Túria ha implantat, fins al moment, la subhasta electrònica, els sistemes dinàmics de contractació, un perfil del contractant, els registres oficials de licitadors i les empreses classificades o la plataforma de contractació del sector públic. A partir del pròxim 9 de març seran obligatoris els mitjans electrònics en els processos de contractació públics.

No obstant açò, l'Ajuntament de Riba-roja de Túria "és conscient que en un primer moment pot ser dificultoso per a les xicotetes i mitges empreses que manquen de personal administratiu o informàtic adaptar-se a aquest canvi tecnològic" pel que es posarà a la disposició de les citades mercantils els mitjans tècnics i humans municipals.

Per açò, s'ha creat l'oficina física d'atenció al licitador per a "col·laborar i facilitar al màxim als licitadors l'accés a la licitació electrònica de manera que es puga garantir una concurrència i competència real sense que la bretxa digital o la falta de mitjans puga arribar a ser un inconvenient per a presentar una oferta en qualsevol procés de contractació".

Entre les funcions d'aquesta oficina destaca l'assistència als licitadors perquè es puguen donar d'alta en la plataforma electrònica i l'ajuda tècnica per a resoldre qualsevol dubte que puga plantejar-se en el procés de presentació de pliques o ofertes electròniques. L'oficina estarà situada en el departament de secretaria i estarà atesa per empleats públics de la citada àrea municipal.

L'horari d'atenció al públic s'ha fixat de dilluns a divendres de 8 a 15 hores sota cita prèvia i els dimecres de 17 a 19 hores sense necessitat de la mateixa. La cita prèvia es podrà sol·licitar per telèfon o correu electrònic. A més, es destinarà un ordinador de l'ajuntament per a l'ús dels licitadors que podran presentar així la seua corresponent oferta.

El regidor de Noves Tecnologies i Comunicació, José Luis López, ha destacat "la voluntat d'aquest equip de govern per permetre que qualsevol persona i empresa puga presentar-se a tots els contractes públics de l'ajuntament per a augmentar la transparència al mateix temps que pretenem eliminar la bretxa digital que puga existir entre elles; a més, volem que es puguen presentar el major nombre d'ofertes a les respectives contractacions públiques".