Menu Screen Reader

Menu Utilidades

Elegir Idioma

  • Imprimir
  • Contactar

Buscador

8

ORIENTACIÓN AL USUARIO

Está usted en:
  • Imprimir

Riba-roja redactarà un Pla Director de Destinacions Turístiques Intel·ligents (DTI) per a adaptar-se a la digitalització del sector

El projecte aposta per un turisme tecnològic, sostenible i accessible.

'TURISME I PATRIMONI' 10 de febrer de 2021

L'Ajuntament de Riba-roja, a través de l'Oficina de Turisme, elaborarà un Pla Director de Destinacions Turístiques Intel·ligents (DTI). Es tracta del nou projecte turístic amb el qual Riba-roja pretén adaptar-se a la nova era, apostant per la tecnologia, sent innovador i que contribuixca al desenvolupament sostenible, a més de ser un territori accessible per a tots.

El Pla, presentat recentment a l'equip de govern, serà supervisat per l'equip liderat pel director d'Invat.tur (Institut Valencià de Tecnologies Turístiques), Francisco Juan Martínez, juntament amb el coordinador de projectes, David Giner i l'assistenta tècnica, Noelia Delgado.

La situació actual de crisi sanitària amb motiu de la Covid-19 ha precipitat la necessitat de digitalització del sector turístic. Les destinacions turístiques inteligentes (DTIs) s'han convertit en una referència útil per a abordar aquesta digitalització a més de la gestió dels destins el turístics, amb especial èmfasi en la millora de la sostenibilitat del desenvolupament turístic, la competitivitat i l'adaptació a la digitalització de l'activitat turística.

Aquest projecte té s'estructura en dues fases: l'autodiagnòstic i la redacció del propi Pla Director *DTI. En la primera, es farà una avaluació de la situació de Riba-roja de Túria com a destinació turística segons el model *DTI. L'aplicació d'aquest model es basa en l'ús d'un sistema de 72 indicadors que permet concretar la situació del municipi i fixar les metes de la gestió turística.

En la segona fase, la redacció del Pla Director DTI permet crear un mètode de treball aplicat per a connectar directament la planificació del destí amb actuacions concretes. En aquesta fase, entre altres coses, es definirà el Producte Tractor, és a dir, el producte que més visitants i turistes atrau i s'aplicaran els 5 eixos DTI; governança, sostenibilitat, accessibilitat, innovació i connectivitat. A més, s'efectuaran reunions amb les empreses turístiques per a conéixer la seua perspectiva sobre necessitats del destí i, convertir-les en un possible producte turístic.

La Tourist Info Riba-roja de Túria ja ha realitzat importants avanços per a fer efectiva la comunicació i informació entre els visitants d'una manera inclusiva. En 2018 es va instal·lar un bucle magnètic en les instal·lacions de l'oficina i diverses plaques en Braille en les principals façanes dels edificis històrics del barri antic del municipi. A més es facilita l'accés per a persones amb mobilitat reduïda, taula i pantalles tàctils accessibles que ofereixen informació del municipi, vídeos subtitulats, entre altres. L'Oficina, a més, ofereix visites guiades a turistes amb capacitats diferents, així com altres aspectes que defineix als DTIs i que seran recollits en el Pla Director.

L'alcalde de Riba-roja, Robert Raga ha destacat la importància de l'elaboració del Pla “que ens permetrà posicionar-nos com un destí innovador, sostenible i accessible adaptat als nous temps, incorporant solucions tecnològiques que responguen als reptes de futur del sector turístic i poder oferir així una millor experiència als visitants”.