Menu Screen Reader

Menu Utilidades

Elegir Idioma

  • Imprimir
  • Contactar

Buscador

8

ORIENTACIÓN AL USUARIO

Está usted en:
  • Imprimir

Més de 245.000 viatgers de Riba-roja van utilitzar en 2019 els autobusos gratuïts que connecten el nucli urbà amb els polígons i la parada del metro

L'ajuntament fa públic l'ús del Connecta Metro i l'arRibabus.

'TRANSPORT' 2 de gener de 2020

L'Ajuntament de Riba-roja de Túria ha fet balanç de l'ús del transport públic municipal i ha donat a conéixer que més de 245.000 viatgers van utilitzar l'autobús durant l'any 2019 per a traslladar-se del nucli urbà als polígons industrials i per a connectar les urbanitzacions amb la parada del metro. Els viatges són gratuïts per als usuaris ja que les arques municipals s'encarreguen del seu finançament i manteniment.

El servei de Connecta Metro va entrar en funcionament l'any 2015 amb l'objectiu de facilitar els desplaçaments dels usuaris des de la parada situada en el polígon Entrevies al centre del nucli urbà, així com altres àrees residencials com les de Santa Mónica, El Molinet, Parc Montealcedo, Montealcedo, Entrenaranjos i Santa Rosa, en horaris de matí i vesprada.

Aquest servei municipal gratuït va prestar servei a més de 210.000 usuaris durant l'any 2019 ja que abasta no sols a les urbanitzacions situades en el terme municipal sinó també a diverses parts del nucli urbà amb la parada del metro que permet, al mateix temps, una connexió directa amb la capital, València. Els horaris comprenen els fragments horaris de matí i vesprada de dilluns a dissabte, amb nombroses freqüències.

Els diumenges i els festius són els únics dies en què no existeix aquest servei de transport públic que ajuda a millorar la connexió de les diverses parts del terme municipal amb el nucli urbà incloses en les polítiques de gestió de la mobilitat.

L'altre servei avaluat és el denominat arRibabus que connecta el nucli urbà de Riba-roja de Túria amb els polígons industrials de l'àrea sud, en la qual existeixen més de 800 empreses en les quals treballen diàriament desenes de veïns i veïnes del nucli urbà. A més, serveix per a connectar també el nucli urbà de Loriguilla amb el de Riba-roja de Túria al qual es desplacen els estudiants per a acudir a l'Institut, així com els usuaris de la piscina coberta de la Mallà o al Conservatori de Música i Dansa, a més de diverses gestions administratives o per a anar al centre de salut.

Aquest servei va entrar en marxa l'any 2016 per a atendre la demanda existent i va ser utilitzat per més de 35.000 persones al llarg de l'exercici 2019, que es traslladen per a acudir al seu lloc de treball de manera que es redueixen notablement els desplaçaments en els vehicles privats i, per tant, una disminució de les emissions de diòxid de carboni a l'atmosfera.

Els horaris de l'arRibabus disposa d'horaris de dilluns a divendres que s'inicien a les 5.10 hores de la matinada fins a les 23 hores, per a adaptar-se a les necessitats dels usuaris, especialment els treballadors de les empreses dels polígons que realitzen torn de treball. El recorregut d'aquest autobús que connecta ambdós localitats consta de deu parades: la Reva, la Canyà Àguila i la mateixa Loriguilla. A més, quatre parades en el nucli urbà i, finalment, una altra més en cadascun dels tres polígons previstos: sector 12, sector 13 i l'Oliveral.

La iniciativa de posar en marxa tots dos projectes estan inclosos en el pla de mobilitat impulsat per l'actual equip de govern de Riba-roja de Túria que la va valdre el premi al foment del transport públic per part de la Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori. Aquesta aposta es complementa amb altres projectes com la construcció d'un carril-bici de més de 9 quilòmetres de distància que connecten les urbanitzacions amb els parcs naturals del Túria i Porxinos-Les Rodanes.

L'alcalde de Riba-roja de Túria, Robert Raga, ha destacat “la importància d'una iniciativa que ajuda a connectar i vertebrar millor el terme municipal, el nucli urbà amb les diferents àrees residencials i, a més, ajuda a reduir notablement el trànsit privat i, per tant, descendeix el perill d'accidents de trànsit al mateix temps que aprofundim en la nostra aposta per disminuir les emissions de CO₂”.