'URBANISME' 9 de juliol de 2021
L'Agència Municipal de l'Habitatge de Riba-roja ofereix des de la seua creació un servei integral d'informació i prestacions en matèria d'habitatge a la ciutadania, amb l'objectiu de donar resposta a la demanda social d'habitatge, així com d'assessorament en tota mena d'ajudes i tràmits.
Una de les seues funcions és la tramitació d'ajudes per al lloguer d'habitatges per a les persones físiques inquilines amb escassos mitjans econòmics per al lloguer del seu habitatge habitual i permanent, ajudes al lloguer per a joves, així com aquelles que com a conseqüència de l'impacte de la Covid-19 s'han vist afectades per passar a una situació de desocupació, expedient temporal de regulació d'ocupació (ERTE) i no poden fer front al pagament de l'arrendament.
Des que s'obrira el termini de presentació de sol·licituds, l'Agència Municipal de l'Habitatge de Riba-roja ha tramitat 56 sol·licituds d'ajudes destinades al lloguer, 9 corresponen a habitatge jove, 15 a ajudes al lloguer Covid-19 i 32 referents a ajudes genèriques de lloguer.
Així mateix, des d'aquest servei es tramiten un altre tipus d'ajudes relatives a accessibilitat, rehabilitació de façanes, millora energètica o per a l'elaboració de l'Informe d'Avaluació d'Edificis. Paral·lelament, el consistori treballa de la mà de la Conselleria d'Habitatge de la Generalitat Valenciana, en la mediació amb la SAREB, tant en la cerca de solucions als afectats pels desnonaments com en la cerca de sòl públic per a la construcció d'habitatge social.
La creació de l'Agència Municipal de l'Habitatge va ser confirmada en ple el mes de març passat amb la finalitat d'ajudar als col·lectius més vulnerables de la societat, així com els joves de la localitat en el seu objectiu de trobar una llar on desenvolupar el seu espai vital. L'elaboració de plans per a obtindre un parc d'habitatge públic o disposar de solucions habitacionals assequibles i dignes per als joves, assessorament jurídic dels veïns, acompanyament integral o el desenvolupament d'un projecte vital que contempla aspectes com el laboral o el transport, entre altres són algunes de les seues funcions.
“El nostre objectiu és centralitzar i facilitar als veïns i veïnes de Riba-roja un servei integral d'assessorament en matèria d'habitatge, al qual puguen acudir per a tramitar qualsevol subvenció, així com resoldre qualsevol dubte o aspecte relacionat amb el seu habitatge”, assegura la regidor d'Urbanisme, Teresa Pozuelo.
Per a qualsevol informació, dubte o tràmit relacionat amb l'habitatge poden dirigir-se al departament d'Urbanisme (cita prèvia al 96 277 00 62, extensió 4176) o a través del correu electrònic vivienda@ribarroja.es.